Ostatnie w tej edycji zajęcia zawodowe, zakończyła w miniony weekend IV grupa projektowa. Kurs rezydenta turystycznego kończył cykl szkoleń prowadzonych przez trenerów Akademii Rainbow. Program opierał się o następujące zagadnienia.
Przygotowanie do sezonu
- Jak wygląda proces rekrutacji rezydentów biur podróży (najczęściej wymagane dokumenty aplikacyjne, przebieg rozmowy kwalifikacyjnej i przykładowe pytania, najczęściej popełniane błędy i na co zwracają uwagę rekruterzy).
- Jak przygotować się do wyjazdu (odprawa w biurze podróży, materiały firmowe i prywatne, termin i miejsce wyjazdu).
- Jak będą wyglądać Twoje warunki pracy (zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, transport).
- Co powinieneś zrobić przed przylotem pierwszej grupy (rekonesans, spotkanie ze współpracownikami tj. kontrahentem, hotelarzami, wyposażenie hoteli w tablice informacyjne i informatory).
Serwis lotniskowy przylotowy
- Jakie są standardy dotyczące stroju i wyglądu rezydenta (umundurowanie, wskazówki dotyczące uczesania, makijażu i biżuterii).
- Jakie dokumenty są niezbędne przy przyjęciu grupy (listy przylotowe â co zawierają, jak je czytać i interpretować).
- Jakie sytuacje zdarzają się na lotnisku przy przyjęciu grupy i jak się wówczas zachować (zaginiony bagaż, zniszczony bagaż, overbooking, brak klienta na liście przylotowej).
- Jak powitać grupę (komunikat w autokarze, co powinien zawierać, jak go przekazać).
- Jakie materiały są pomocne podczas serwisu lotniskowego przylotowego (koperty powitalne, oznaczenia autobusów).
- wygląda transfer grupy do hoteli z lub bez udziału rezydenta (wytyczne dotyczące obu sytuacji).
Serwis hotelowy
- Jak przygotować hotele na przyjęcie turystów? (listy zakwaterowania, zamówienie posiłków niestandardowych, tablice informacyjne, informatory biura podróży).
- Jak zakwaterować grupę? (typy pokoi, prośby/życzenia).
- Jak postąpić w przypadku zgłaszanych reklamacji? (procedura reklamacyjna, schemat postępowania).
- wygląda spotkanie informacyjne? (grafik, struktura).
- Jak sprzedać wycieczki fakultatywne? (techniki sprzedaży).
- Jak występować publicznie? (autoprezentacja, mowa ciała, poprawność językowa, socjotechnika).
Trudne sytuacje i zdarzenia losowe
- Jak wygląda organizacja pomocy medycznej? (rodzaje ubezpieczeń, schemat postępowania).
- Jak skorzystać z pomocy konsularnej? (pobyt w szpitalu lub śmierć człowieka, zagubienie dokumentów, kradzież gotówki).
- Serwis lotniskowy wylotowy
- Jak zorganizować transfery na lotnisko? (grafik, transfer z lub bez udziału rezydenta).
- Jakie dokumenty są niezbędne przy wylocie grupy (listy wylotowe, co zawierają, jak je czytać i interpretować).
- Jak wygląda procedura odprawy (check-in, bagaż, security, gate).
- Jak postąpić w przypadku opóźnienia samolotu (schemat postępowania, świadczenia należne pasażerom).
Zakończenie sezonu
- Jak wygląda rozliczenie z biurem podróży (dokumenty, druki).
- Jak wygląda życie rezydenta po sezonie ;).
Na koniec uczestniczki szkolenia napisały test, potwierdzający zdobytą wiedzę i umiejętności
GRATULUJEMY WYSOKICH NOT.