Konkurs

JUŻ WKRÓTCE ZAKOŃCZENIE PROJEKTU DLA I GRUPY. JEGO PODSUMOWANIEM JEST KONKURS KULINARNY. PONIŻEJ PRZEDSTAWIAMY REGULAMIN. PROSIMY O ZAPOZNANIE SIĘ Z NIM I ROZPOCZĘCIE PRAC NAD OPRACOWANIEM AUTORSKICH RECEPTUR. POWODZENIA.

Regulamin konkursu „Kuchnia regionalna” organizowanego w ramach projektu „Fabryka inicjatyw branżowych” nr RPLD.11.03.01-10-0031/15  

  1. Organizator konkursu

Organizatorem konkursu jest Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2

  1. Stanisława Staszica w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Św. Antoniego 57/61

 

  1. Adresaci konkursu

Konkurs skierowany jest do uczestników projektu „Fabryka inicjatyw branżowych”, uczniów klas technikum żywienia i usług gastronomicznych.

  1. Cel konkursu
  1. Kultywowanie, propagowanie i pogłębianie wiedzy o kuchniach regionalnych.
  2. Aktualizowanie wiedzy i doskonalenie umiejętności zawodowych.
  3. Przyjmowanie odpowiedzialności za podejmowane zadania.
  4. Doskonalenie umiejętności kulinarnych, rozbudzenie inicjatywy,
    pomysłowości i kreatywności uczniów.
  5. Planowanie i kierowanie pracą w celu wykonania przydzielonych zadań.
  6. Prezentacja umiejętności kulinarnych młodzieży uczestniczącej w projekcie.
  7. Zebranie przepisów i receptur potraw, które posłużą w przyszłości do przygotowania publikacji;
  8. Budowa więzi wewnątrz społeczności lokalnych;
  9. Promocja lokalnego rynku, a także promocja inicjatyw lokalnych. Etap I
  10. 4. Zasady konkursu
  11.  
  1. Uczestnik konkursu ma za zadanie opracować recepturę na 3 porcje zakąski i dania głównego z dodatkami („Praca Konkursowa”) składającego się z: polędwiczki wieprzowej, fileta z dorsza oraz innych składników zawartych w poniższym wykazie:

 

Lp Nazwa surowca Ilość na 3 porcje
       1. Polędwiczka wieprzowa 0,4 kg
       2. Filet z dorsza 0,4 kg
       3. Botwinka 1/3 szt.
       4. Boczek wędzony plastry 4 szt.
       5. Sok jabłkowy 0,3 l
       6. Maliny świeże lub mrożone 0,1 kg
       7. Ser oscypek 0,1 kg
       8. Marchew 0,1 kg
       9. Seler 0,2 kg
    10. Miód 0,05kg
    11. Cynamon 0,005 kg
    12. Gruszki 0,5 kg
    13. Dynia 0,1 kg
    14. Konfitura z żurawiny lub ze śliwek 0,2 kg
    15. Suszone śliwki 5 szt.
    16. Maślanka 0,5 l
    17. Rodzynki 0,1 kg
    18. Ziemniaki młode 0,3 kg
    19. Wino białe wytrawne 0,2 l
    20. Wino czerwone wytrawne 0,2 l
    21. Brokuł ¼ szt.
    22. Kapusta biała młoda 0,2 kg
    23. Buraki 0,5 kg
    24. Papryka czerwona 0,15 kg
    25. Cytryna 1 szt.
    26. Melisa świeża 0,5 szt.
    27. Rozmaryn świeży 0,5 szt.
    28. Czosnek ¼ szt.
    29. Cebula 0,1 kg
    30. Mąka pszenna 0,3 kg
    31. Olej 0,1 l
    32. Masło 0,05 kg
    33. Śmietanka kremowa 30% 0,1 l
    34. Jaja 2 szt.
    35. Koper 0,5 szt.
    36. Szczypiorek 0,4 pęczka
    37. Podgrzybki suszone 0,02 kg
    38. Tymianek suszony, sól, pieprz czarny, rozmaryn suszony, Do smaku
    39. Kwiaty jadalne do dekoracji  

 

 

  1. Formularz zgłoszeniowy – załącznik do regulaminu – należy złożyć wraz z recepturą własnego autorstwa do sekretariatu szkoły lub u specjalisty do spraw organizacji w projekcie do dnia 7 maja 2018 roku w kopercie z dopiskiem konkurs kulinarny oraz przesłać drogą elektroniczną na adres jackbart@wp.pl

 

Etap II – finał

  1. Finał Konkursu odbędzie się w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Stanisława Staszica w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Św. Antoniego 57/61, w dniu 22 i 23 maja 2018           w godzinach 9:30 – 14:00.
  2. Konkurs rozpisany jest na dwie tury. Do każdej z nich przystąpi 6 uczniów.
  3. W dniu 7 maja 2018 r. odbędzie się losowanie terminu przez uczestników konkursu :I tura 22.05. II tura 23.05.2018 r.
  4. Ogłoszenie wyników Finału Konkursu odbywać się będzie po każdej turze konkursowej tj.: 22 i 23 maja 2018. w sali 1.2
  5. Organizator zapewni każdemu z Uczniów biorących udział w finale konkursu: wyposażenie stoiska kulinarnego o takim samym standardzie, na które składać się będzie kuchnia gazowa z piekarnikiem elektrycznym, stół roboczy, zlewozmywak jednokomorowy wraz ze stołem odstawczym oraz drobny sprzęt potrzebny do wykonania pracy konkursowej( noże, deski, tarki, patelnie, rondle, garnki itp.) oraz zastawę (talerze do prezentacji), zestaw produktów spożywczych niezbędnych do przygotowania pracy konkursowej.
  6. W ogólnej dyspozycji pozostaną: piec konwekcyjno-parowy, mikser planetarny, urządzenie do gotowania w niskich temperaturach, zgrzewarka próżniowa, lodówka, blender.
  7. Podczas Finału każdy Uczeń zobowiązany jest przygotować danie konkursowe składające się z zakąski i dania głównego („Praca konkursowa”), w liczbie po 3 (trzy) porcje, z wykorzystaniem przygotowanych produktów .
  8. Czas przygotowania Pracy konkursowej przez dany Zespół Uczniów w Finale Konkursu nie może przekraczać 2 godziny, licząc od momentu rozpoczęcia przygotowywania Pracy konkursowej przez Uczniów do momentu ustawienia przez nich po 3 (trzy) przygotowane porcje Pracy konkursowej na ladzie ekspozycyjnej. Uczniom, którzy nie zdążą przygotować Pracy konkursowej w ww. czasie, przygotowanie Pracy konkursowej zostanie przerwane i Praca konkursowa tych Zespołów zostanie oceniona w stopniu, w jakim została przygotowana do tego momentu.
  9. Podczas Finału Konkursu Zespoły Uczniów zajmują wskazane przez Organizatora stanowiska.
  10. Każdy Zespół Uczniów otrzyma 10 (dziesięć) minut przed rozpoczęciem przygotowywania Pracy konkursowej na zaznajomienie się z wyposażeniem stoiska kulinarnego.
  11. Przy wyborze zwycięzców Konkursu Jury będzie brało pod uwagę oryginalność, wygląd i smak Pracy konkursowej oraz technikę przygotowania.
  12. Decyzje podejmowane przez Jury są ostateczne i nie przysługują od nich żadne odwołania.

5 Nagrody w konkursie

  1. Każdy z uczestników Finału otrzyma dyplom uczestnictwa w konkursie .
  2. I miejsce w finale : nagrody rzeczowe o wartości 200 zł
  3. II miejsce w finale: nagrody rzeczowe o wartości 150 zł
  4. III miejsce w finale: nagrody rzeczowe o wartości 100 zł

6 Postanowienia końcowe

  1. Organizator zastrzega sobie prawo fotografowania Prac konkursowych w trakcie ich wykonywania i po ich wykonaniu oraz wykorzystywania powstałych zdjęć we wszystkich materiałach reklamowych.
  2. Z chwilą wydania nagród na Organizatora przechodzą autorskie prawa majątkowe do przepisów (receptur), opracowanych przez nagrodzone Zespoły Uczniów, które zostały przesłane w Formularzu Przygotowania Przepisu lub na podstawie, których zostały przygotowane nagrodzone Prace konkursowe.     

 

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.