Warning: Undefined variable $like_page_script in /home/artekn/ftp/iwg/wp-content/plugins/new-facebook-like-share-follow-button/new-facebook-like-share-follow-button.php on line 125
Warning: Undefined variable $share_page_script in /home/artekn/ftp/iwg/wp-content/plugins/new-facebook-like-share-follow-button/new-facebook-like-share-follow-button.php on line 173
Warning: Undefined variable $follow_page_script in /home/artekn/ftp/iwg/wp-content/plugins/new-facebook-like-share-follow-button/new-facebook-like-share-follow-button.php on line 216
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
„Innowacje w gastronomii”
- 1 INFORMACJE OGÓLNE
Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o:
- Beneficjencie – należy przez to rozumieć Powita Tomaszowski
- Realizatorze Projektu/Szkole – należy przez to rozumieć Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Tomaszowie Mazowieckim realizującym projekt „Innowacje w gastronomii” nr 11.03.01-10-0017/17
- projekcie – należy przez to rozumieć projekt „Innowacje w gastronomii” nr 11.03.01-10-0017/17 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Działanie XI.3 Kształcenie zawodowe.
- regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin rekrutacji stanowiący jednocześnie regulamin uczestnictwa w projekcie „Innowacje w gastronomii”
- uczestniku/uczestniczce projektu – należy przez to rozumieć odpowiednio: ucznia/uczennicę, który po spełnieniu wymogów określonych w Regulaminie został zakwalifikowany do uczestnictwa w Projekcie oraz nauczycielu/nauczycielce zatrudnionych u realizatora projektu, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie.
- rodzicu/opiekunie – należy przez to rozumieć opiekuna prawnego (rodzica) ucznia/uczennicy ubiegającego się o zakwalifikowanie do udziału w Projekcie na podstawie zasad ujętych w Regulaminie.
- Komisji Rekrutacyjnej – należy przez to rozumieć zespół, którego zadaniem jest rekrutacja uczestników/uczestniczek do wszystkich grup wsparcia.
- protokole – należy przez to rozumieć dokument potwierdzający zakwalifikowanie osób do danej formy wsparcia zawierający datę posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej oraz podpisy wszystkich jej członków.
- Biurze Projektu – należy przez to rozumieć siedzibę Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica 97-200 Tomaszów Mazowiecki ul. Św. Antoniego 57/61
- miejscu realizacji Projektu – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. ST. Staszica 97-200 Tomaszów Mazowiecki ul. Św. Antoniego 57/61
- okresie realizacji projektu – należy przez to rozumieć okres wskazany we wniosku o dofinansowanie projektu „Innowacje w gastronomii” nr 11.03.01-10-0017/17, tj. od 01 lipca 2018 r. do 30 czerwca 2020r.
- 2 UCZESTNICY PROJEKTU
- Projekt skierowany jest do 96 uczniów/uczennic Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim, ze szkół:
- Technik żywienia i usług gastronomicznych – 86 osób
- Branżowa Szkoła I Stopnia, zawód Kucharz – 10 osób
- Projekt skierowany jest do 13 nauczycieli/nauczycielek przedmiotów gastronomicznych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim.
- 3 ZAKRES WSPARCIA
- Zajęcia dla Uczniów/uczennic realizowane będą w doposażonych i dostosowanych w ramach projektu „Innowacje w gastronomii” salach, w siedzibie realizatora projektu, w weekendy lub po godzinach zajęć Uczniów/Uczennic.
- W ramach projektu przewiduje się następujące formy wsparcia, zgodne z wnioskiem o dofinansowanie Projektu :
- UCZNIOWIE/UCZENNICE:
- ZAJĘCIA DODATKOWE ZAWODOWE
2.1.1.1 Dla kierunku Technik żywienia i usług gastronomicznych
- Kuchnie regionalne – zajęcia dla czterech grup 12-osobowych, w tym kuchnia:
- Hiszpańska– 30 godzin
- Włoska – 30 godzin
- Francuska– 30 godzin
- Węgierska– 30 godzin
- Serwowanie Koktajli –8 godzin dla 12 osób/gr x 4 gr/rok x 2 lata
- Serwowanie Potraw – 8 godzin dla 12 osób/gr x 4 gr/rok x 2 lata
- Kurs Barmański – 40 godzin dla 12 osób/gr x 2 grupy/rok x 2 lata
- Kurs Aranżacji Drinków – 20 godzin dla 12 osób/gr x 2 gr/rok x 2 lata
- Obsługa oprogramowania do rozliczeń Kelnersko-Barmańskich – 40h/grupa x 2 grupy (po 12 osób)/rok x 2 lata
- Konkursy kulinarne – realizowane na zakończenie zajęć w danym roku nauczania. Planuje się przeprowadzenie dwóch konkursów w roku 2019 oraz 2 konkursów w roku 2020r. Uczestnicy zaprezentują w nich zdobyte w trakcie projektu umiejętności i wiedzę.
- ZAJĘCIA Z KOMPETENCJI KLUCZOWYCH z zakresu języka:
- a) Niemieckiego -30 godzin/grupę x 2 grupy/rok x 2 lata
- b) Angielskiego-30 godzin/grupę x 2 grupy/rok x 2 lata
- STAŻE/PRAKTYKI ZAWODOWE – każdy z uczestników odbędzie płatny staż zawodowy u regionalnego pracodawcy, w liczbie 150 godzin na osobę
- NAUCZYCIELE/NAUCZYCIELKI:
- Szkolenie wdrożeniowe z zakresu korzystania z wirtualnej rzeczywistości w praktyce dydaktycznej szkoły, tworzenie obiektów 3D na potrzeby VR/AR, podstawy programowania na potrzeby technologii VR/AR – 13 nauczycieli/nauczycielek przedmiotów gastronomicznych.
- Formy wsparcia, o których mowa w ust. 2 będą się odbywać na podstawie harmonogramu sporządzonego przez specjalistę do spraw organizacji i umieszczonego na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej szkoły.
- Realizator zastrzega sobie w uzasadnionych przypadkach prawo do zmiany ustalonego harmonogramu.
- 4 PROCES REKRUTACJI
- Rekrutacja prowadzona jest w sposób bezstronny, z poszanowaniem zasady równości płci.
- Rekrutacja do projektu przeprowadzona będzie dwuetapowo:
- Etap 1 – Uczniowie/Uczennice chcący/chcące wziąć udział w projekcie wypełnią Formularze Zgłoszeniowe, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu
- Etap 2 – po spełnieniu kryteriów z formularza (kryterium spełnia/nie spełnia) prowadzona jest rozmowa z rekruterem projektu.
- Uczestnikiem projektu może być uczeń/uczennica Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2, spełniający następujące kryteria:
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego (załącznik nr 1 do regulaminu), weryfikujący następujące obszary:
– bycie uczniem/uczennicą Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Tomaszowie Mazowieckim na kierunku Technik żywienia i usług gastronomicznych lub uczniem/uczennicą Branżowej Szkoły I Stopnia ZSP 2 na kierunku Kucharz;
– miejsca zamieszkania na terenie woj. łódzkiego
– posiadania aktualnej książeczki sanitarno-epidemiologicznej
- złożenie formularza zgłoszeniowego w sekretariacie szkoły lub u wychowawcy w terminie określonym w ogłoszeniu o rekrutacji.
- w przypadku uchybień formalnych (związanych z dokumentacją rekrutacyjną) kandydat może zostać poproszony drogą mailową, telefoniczną lub pisemnie o uzupełnienie braków
w dokumentacji w ciągu trzech dni roboczych. - zgłoszenia, które wpłyną po terminie i będą miały braki formalne, które nie zostały uzupełnione w ciągu 3 dni roboczych od wezwania do uzupełnienia nie będą rozpatrywane.
- po spełnieniu warunków przedstawionych w Formularzu zgłoszeniowym Uczeń/Uczennica zostanie poproszony na rozmowę z osobą prowadzącą rekrutację w projekcie. Rekruter oceni następujące kryteria premiujące:
– frekwencje na zajęciach, a w przypadku klas 1wszych – ocenę z zachowania
– sytuację finansową rodziny
– aktywność w kołach zainteresowań i konkursach
– obszar zamieszkania
– motywacja do udziału w projekcie
- W przypadku, gdy ilość chętnych, którzy uzyskali taką samą ilość punktów, przekroczy ilość miejsc przewidzianych na daną formę wsparcia o zakwalifikowaniu do projektu decydować będzie wychowawca Ucznia/Uczennicy.
- Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie uczestniczą w formach wsparcia o których mowa w niniejszym Regulaminie nieodpłatnie.
- Informacje o terminie rekrutacji dostępne będą na tablicy ogłoszeń w siedzibie szkoły, na stronie internetowej szkoły, przekazywane będą w formie ustnej przez wychowawców klas.
- O zakwalifikowaniu uczniów/uczennic do danej formy wsparcia decyduje Komisja
- W wyniku decyzji Komisji Rekrutacyjnej powstaje protokół potwierdzający zakwalifikowanie uczniów/uczennic do danej formy wsparcia.
- Uczniowie, którzy nie zostali zakwalifikowani do wybranych form wsparcia z powodu braku miejsc, zostaną umieszczeni na liście rezerwowej.
- Lista uczniów/uczennic zakwalifikowanych do projektu oraz lista rezerwowa zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń w siedzibie szkoły oraz na stronie internetowej szkoły/projektu.
- W przypadku rezygnacji lub skreślenia uczestnika z listy osób zakwalifikowanych do Projektu jego miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej.
- W przypadku małej liczby osób zainteresowanych uczestnictwem istnieje możliwość przedłużenia rekrutacji do 7 dni po terminie pierwszej rekrutacji określonej w ogłoszeniu rekrutacyjnym.
- Przydzielenie nauczycieli/nauczycielek do danej formy wsparcia jest wynikiem analizy potrzeb realizatora projektu.
- W chwili rozpoczęcia wsparcia każdy z uczniów/uczennic oraz nauczycieli/nauczycielek podpisuje umowę uczestnictwa oraz załączniki:
- Deklarację uczestnictwa w projekcie – załącznik nr 2a lub załącznik nr 2b (w przypadku uczestników niepełnoletnich)
- Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – załącznik nr 3
- Zakres danych osobowych uczestników/uczestniczek biorących udział w projekcie – załącznik nr 4
- Zgłoszenie udziału w projekcie, umowa uczestnictwa wraz z załącznikami dostępne są w sekretariacie szkoły oraz na stronie www realizatora projektu (szkoły).
- Nadzór nad prawidłową rekrutacją sprawuje Dyrektor szkoły.
- Każdy formularz zgłoszeniowy ma nadawany numer ID, który jest jednocześnie numerem przypisanym danej osobie.
- 5 SKŁAD KOMISJI REKRUTACYJNEJ
- W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
- przedstawiciel Rady Pedagogicznej,
- referent do spraw obsługi sekretariatu,
- dyrektor szkoły albo osoba powołana lub wyznaczona przez dyrektora szkoły właściwa dla danej grupy wsparcia, której zadaniem jest wybór uczniów/uczennic uczestniczących w danej formie wsparcia: pedagog szkolny, wychowawca, nauczyciel przedmiotów dotyczących danej grupy wsparcia; ogólnokształcących lub zawodowych, kierownik szkolenia.
- Praca Komisji Rekrutacyjnej wymaga uczestnictwa minimum 3 osób.
- 6 ZADANIA KOMISJI REKRUTACYJNEJ
- Przygotowanie ogłoszenia o terminie rekrutacji i niniejszego Regulaminu.
- Wybór uczestników/uczestniczek, którzy wezmą udział w Projekcie.
- Zatwierdzenie listy uczestników/uczestniczek , którzy wezmą udział w Projekcie
- Zatwierdzenie listy rezerwowej.
- Sporządzenie protokołu z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej.
- 7 UPRAWNIENIA UCZESTNIKA PROJEKTU
- Uczestnik projektu jest uprawniony do:
- bezpłatnego udziału w Projekcie poprzez otrzymanie wsparcia w formie zajęć pozalekcyjnych, konsultacji z Doradcą zawodowym zgodnie z zapisami określonymi w niniejszym Regulaminie,
- bezpłatnego korzystania z pomocy dydaktycznych będących na wyposażeniu szkoły,
- otrzymania bezpłatnych materiałów szkoleniowych,
- otrzymania zaświadczenia uczestnictwa w zajęciach, przy minimum 80% frekwencji i zaliczeniu sprawdzianu końcowego na minimum 80%
- otrzymania zaświadczenia o zakończeniu stażu zawodowego/praktyk zawodowych, przy osiągnięciu 100% frekwencji i co najmniej dobrej (4) oceny stażu
- 8 OBOWIĄZKI UCZESTNIKA PROJEKTU
- Uczestnik projektu jest zobowiązany do:
- systematycznego udziału w zajęciach zgodnie z opublikowanym przez organizatora harmonogramem oraz potwierdzania własnoręcznym podpisem swojego uczestnictwa na liście obecności,
- pisemnego usprawiedliwienia nieobecności u nauczyciela prowadzącego zajęcia w terminie 7 dni od daty zaistnienia zdarzenia,
- wypełniania testów sprawdzających widzę
- wypełniania ankiet ewaluacyjnych, udzielania odpowiedzi instytucjom/osobom do tego uprawnionym w zakresie udziału w projekcie (również po zakończeniu udziału w projekcie)
- przekazania do realizatora projektu informacji dotyczących sytuacji uczestnika/uczestniczki po zakończeniu udziału w projekcie (do 4 tygodni od zakończenia udziału) w zakresie istotnym dla Projektu
- udostępnienia swoich danych osobowych na potrzeby Projektu (w tym w szczególności danych tele-kontaktowych)
- przekazania do realizatora projektu kserokopii zdobytych certyfikatów/zaświadczeń
- w przypadku organizacji zajęć dla nauczycieli: potwierdzeń obecności, harmonogramów zajęć, programów zajęć, certyfikatów/zaświadczeń
- w przypadku rezygnacji, do złożenia u Organizatora pisemnej rezygnacji z podaniem jej powodu oraz zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych. Zwrot materiałów powinien nastąpić najpóźniej w dniu złożenia podpisanego oświadczenia o rezygnacji
- w przypadku skreślenia przez organizatora Projektu uczestnika z listy, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i promocyjnych. Zwrot materiałów powinien nastąpić w dniu określonym przez organizatora Projektu.
- 9 ZASADY UCZESTNICTWA
- Warunkiem uczestnictwa w Projekcie jest:
- zapoznanie się z niniejszym regulaminem
- wypełnienie Formularza Zgłoszeniowego wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
- pozytywna decyzja Komisji Rekrutacyjnej.
- Dopuszczalna ilość nieobecności na zajęciach nie może przekroczyć 20% ogólnej liczby godzin zajęć przewidzianych dla każdego ucznia w danej formie wsparcia.
- Przekroczenie określonego limitu nieobecności jest równoznaczne z rezygnacją uczestnika z dalszego uczestnictwa w Projekcie. Podstawą ustalenia nieobecności uczestnika jest aktualizowana w trakcie zajęć lista obecności.
- W przypadku przekroczenia dopuszczalnej liczby nieobecności przez ucznia, jest on skreślany z listy zajęć, traci status uczestnika projektu oraz zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych.
- 10 ZASADY MONITORINGU UCZESTNIKÓW
- Uczestnicy projektu podlegają procesowi monitoringu, mającemu na celu ocenę skuteczności działań podjętych w ramach projektu.
- Uczestnicy Projektu zobowiązani są do każdorazowego potwierdzania swojej obecności na zajęciach poprzez złożenie podpisu na liście obecności każdego dnia zajęć.
- Uczestnicy Projektu zobowiązani są do wypełniania kwestionariuszy, testów wiedzy, ankiet ewaluacyjnych w trakcie uczestnictwa w Projekcie i po zakończeniu formy wsparcia, w której uczestniczą.
- 11 ZASADY REZYGNACJI Z UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
- Rezygnacja z udziału w Projekcie możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach i następuje poprzez złożenie pisemnego oświadczenia na formularzu dostarczonym przez Beneficjenta.
- Uzasadnione przypadki, o których mowa w pkt. 1 niniejszego paragrafu mogą wynikać z przyczyn zdrowotnych lub działania siły wyższej i z zasady nie mogą być znane przez uczestnika w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie. W takim przypadku uczeń jest zobowiązany do złożenia pisemnej rezygnacji w terminie do 7 dni od momentu zaistnienia przyczyn powodujących konieczność rezygnacji
- Organizator ma prawo skreślenia uczestnika z listy w przypadku określonym w § 9 pkt. 4 oraz w przypadku, gdy uczestnik narusza prawo bądź postanowienia Regulaminu, zawiadamiając o tym uczestnika pisemnie na podany przez niego adres do korespondencji. W przypadku zwrotu korespondencji skierowanej na podany przez uczestnika adres, pozostawia się ją w dokumentach uczestnika ze skutkiem doręczenia.
- W przypadku rezygnacji lub wykluczenia z udziału w zajęciach uczeń/uczennica ma obowiązek zwrócić otrzymane od organizatora projektu materiały dydaktyczne i promocyjne.
- W przypadku rezygnacji lub skreślenia uczestnika z listy osób zakwalifikowanych do Projektu, jego miejsce zajmuje pierwsza osoba z listy rezerwowej zgodnie z zasadami zawartymi w § 4 pkt 11.
- 12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
- Realizator projektu zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie lub wprowadzenia dodatkowych postanowień.
- W kwestiach nieokreślonych postanowieniami regulaminu prawo do podjęcia ostatecznej decyzji posiada Dyrektor ZSP nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim.
- Regulamin obowiązuje w całym okresie realizacji projektu.
Załączniki:
Zał. nr 1 – Formularz zgłoszeniowy
Zał. nr 2a – Deklaracja uczestnictwa w projekcie dla uczestników pełnoletnich
Zał. nr 2b – Deklaracja uczestnictwa w projekcie dla uczestników niepełnoletnich
Zał. nr 3 – Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
Zał. nr 4 – Zakres danych osobowych uczestników/uczestniczek biorących udział w projekcie
Zał. nr 5 – Protokół Komisji Rekrutacyjnej
Zał. nr 6 – Lista uczestników/uczestniczek projektu – wzór
Zał. nr 7 – Lista rezerwowa – wzór
Zał. nr 8 – Oświadczenie o rezygnacji z udziału w projekcie.