Dodane przez ZSP2_admin - pon., 25/03/2013 - 15:36

Tomaszów Mazowiecki: Przeprowadzenie konsultacji grupowych i indywidualnych w zakresie doradztwa zawodowego w projekcie pn.: Szansa na przyszłość realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX- Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego na podstawie umowy nr POKL.09.02.00-10-015/11
Numer ogłoszenia: 117996 - 2013; data zamieszczenia: 25.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Maz. , ul. Św. Antoniego 57/61, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie, tel. 44 724 43 36, faks 44 724 43 36.

·       Adres strony internetowej zamawiającego:www.zsp2.nasztomaszow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:Przeprowadzenie konsultacji grupowych i indywidualnych w zakresie doradztwa zawodowego w projekcie pn.: Szansa na przyszłość realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX- Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego na podstawie umowy nr POKL.09.02.00-10-015/11.

II.1.2) Rodzaj zamówienia:usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:Przeprowadzenie konsultacji grupowych i indywidualnych w zakresie doradztwa zawodowego w projekcie pn.: Szansa na przyszłość realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX- Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego na podstawie umowy nr POKL.09.02.00-10-015/11.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):80.50.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:Okres w miesiącach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium:zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·       III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o   szczegółowy opis warunku zawarto w Rozdziale III SIWZ

·       III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o   szczegółowy opis warunku zawarto w Rozdziale III SIWZ

·       III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o   szczegółowy opis warunku zawarto w Rozdziale III SIWZ

·       III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o   szczegółowy opis warunku zawarto w Rozdziale III SIWZ

·       III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o   Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

·       1 - Cena - 70

·       2 - Doświadczenie - 15

·       3 - Kadra i zasoby - 15

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zsp2.nasztomaszow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 97-200 Tomaszów Mazowiecki ul. Św. Antoniego 57/61.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:08.04.2013 godzina 11:00, miejsce: 97-200 Tomaszów Mazowiecki ul. Św. Antoniego 57/61 pok. 2.1.

IV.4.5) Termin związania ofertą:okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX- Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego na podstawie umowy nr POKL.09.02.00-10-015/11.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

 

ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2
im. St. Staszica

ul. Św. Antoniego 57/61

97 – 200 Tomaszów Mazowiecki

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Na:

Przeprowadzenie konsultacji grupowych i indywidualnych w zakresie doradztwa zawodowego w projekcie pn.: „Szansa na przyszłość”realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX– Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 – Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego na podstawie umowy nr POKL.09.02.00-10-015/11

Tryb postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

PRZETARG NIEOGRANICZONY

zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. ustawy Prawo zamówień publicznych

(tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późniejszymi zmianami)

o wartości szacunkowej poniżej kwoty

określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy

Nr sprawy:AiO.272.4.III.2013

Główny przedmiot zamówienia: 80.50.00.00-9 – usługi szkoleniowe

 

 

Tomaszów Mazowiecki, dnia  26.03.2013 r.                                  Zatwierdzam:     

                                                                                                     …………………………..


 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: AiO.272.4.III.2013
Nazwa zamówienia:  Przeprowadzenie konsultacji grupowych i indywidualnych w zakresie doradztwa zawodowego w projekcie pn.: „Szansa na przyszłość”realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX– Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 – Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego na podstawie umowy nr POKL.09.02.00-10-015/11

 

 Rozdział I.  Nazwa (firma) i adres zamawiającego

Nazwa zamawiającego:Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. St.Staszica

Adres zamawiającego:   ul. Św. Antoniego 57/61

Kod Miejscowość:          97-200 Tomaszów Mazowiecki

Telefon/fax       +48 44 7244336

 Adres strony internetowej: www.zsp2.nasztomaszow.pl

 Adres poczty elektronicznej:       zsz2tom@poczta.onet.pl

Godziny urzędowania:    7.00-15.30

Rozdział II. Tryb udzielenia zamówienia:

1.       Postępowanie prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych - tekst jednolity Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zm. a także wydane na podstawie niniejszej ustawy Rozporządzenia wykonawcze dotyczące przedmiotowego zamówieni publicznego.

2.       Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.

3.       Podstawa prawna wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39 - 46 Prawa zamówień publicznych.

4.       W zakresie nieuregulowanym w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.

 Rozdział  III. Opis przedmiotu zamówienia:

Zamawiający   nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

3.     Opis przedmiotu zamówienia: Przeprowadzenie konsultacji grupowych i indywidualnych w zakresie doradztwa zawodowego w projekcie pn.: „Szansa na przyszłość”realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX– Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 – Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego na podstawie umowy nr POKL.09.02.00-10-015/11

Termin realizacji –  od dnia zawarcia umowy do  24.06.2013 r.

Zakres obowiązków – 

Do obowiązków Podmiotu wykonującego zadanie należeć będzie:

1 Dbałość o prawidłowy przebieg szkoleń,

2.Rzetelne i efektywne wykonywanie powierzonych zadań,

3.Dokładne i sumienne wykonywanie zadań określonych przez Podmiot Zarządzający,

4.Bieżące informowanie Podmiotu Zarządzającego i dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Tomaszowie Maz. o stanie realizowanych zadań,

5.Ścisłe i terminowe rozliczanie się z powierzonych zadań za pośrednictwem notatek służbowych, raportów mailowych,

6.Przestrzeganie ustalonego w projekcie porządku technicznego, sprzętowego i dokumentacyjnego w odniesieniu do procesu szkoleniowego,

7.Znajomość Regulaminu Rekrutacyjnego i Regulaminu Organizacyjnego zamieszczonego na podstronie internetowej projektu oraz treści wniosku o dofinansowanie w części dotyczącej realizacji powierzonego zadania,

8.Przygotowanie i realizacja działań szkoleniowych zgodnie z programem ramowym.

W szczególności:

1. Opracowanie szczegółowego programu szkolenia na podstawie ramowego programu szkolenia.

2. Przeprowadzenie konsultacji w zakresie doradztwa indywidualnego– termin: kwiecień – czerwiec 2013 – dla 45 uczniów- 4 godz. na ucznia, łącznie 180 godzin

3. Przeprowadzenie konsultacji w formie doradztwa grupowego – termin: kwiecień - czerwiec 2013- 17 grup – 15 osobowych  – 8 godz. na grupę, łącznie 136 godzin zgodnie z planem szkolenia i harmonogramem zatwierdzonym przez dyrektora szkoły.

4. Przygotowanie i zapewnienie materiałów dla uczestników szkolenia.

5. Monitorowanie frekwencji uczestników szkolenia.

6. Opracowanie z uczestnikami indywidualnych planów działania.

7. Rzetelne prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia .

8. Kontaktowanie się z prowadzącymi zajęcia oraz opracowywanie dokumentacji szkoleniowej zgodnie z wytycznymi podmiotu zarządzającego.,

9. Wykonywanie notatek służbowych (np. z przeprowadzonych rozmów z Uczestnikami, Beneficjentami projektu).

10. Kluczowe decyzje dotyczące projektu  podejmowane będą przez Podmiot prowadzący konsultacje w zakresie doradztwa zawodowego, w porozumieniu z Podmiotem Zarządzającym i dyrektorem szkoły

Program szkolenia powinien zawierać następujące treści:

Doradztwo indywidualne:

Rozmowa doradcza, dotycząca zainteresowań ucznia i jego cech osobowości.

Określenie profilu zawodowego - zainteresowania i predyspozycje zawodowe.

Wykonanie testów niezbędnych w określeniu predyspozycji zawodowych.

Umiejętności planowania dalszej kariery zawodowej.

Poznanie siebie i swoich predyspozycji.

Przedstawienie różnych zawodów dobranych odpowiednio do ucznia.

Kwestionariusz z pytaniami dotyczącymi przeszłych doświadczeń związanych z rynkiem pracy.

Wybór kierunku dalszego kształcenia lub przekwalifikowania - zdobywanie nowych umiejętności i kwalifikacji.

Pytania o działania podejmowane w związku z poszukiwanym zawodem.

Tworzenie wspólnie z uczniem planu przyszłych czynności zmierzających do pojęcia przez niego pracy.

Doradztwo grupowe:

Miejsca i sposoby poszukiwania pracy - standardowe i nowoczesne sposoby poszukiwania pracy. Budowanie siatki kontaktów. Firmy doradztwa personalnego Portale pracy i ich możliwości: szczegółowe omówienie portali pracy na przykładzie pracuj.pl, oferty pracy, mój pracuj - możliwość zamieszczenia CV w bazie danych, CV i List Motywacyjny - porady i symulacje, formularze rekrutacyjne - zastosowania i zalety, rozmowa kwalifikacyjna - porady i symulacje, testy i quizy - indywidualne wypełnianie kwestionariuszy, kalkulator wynagrodzeń, portal goldenline (tworzenie profilu, pozyskiwanie przydatnych informacji, przynależność do grup i for dyskusyjnych), portale "linked In" oraz "profeo". Metody i narzędzia stosowane przez pracodawców w celu oceny przydatności zawodowej: wywiady kwalifikacyjne, rodzaje wywiadów kwalifikacyjnych, próbki pracy, referencje, realistyczne prezentacje pracy, Assessement Centre / Ośrodki Oceny, testy i kwestionariusze stosowane w procesie oceny przydatności zawodowej. Znaczenie kompetencji interpersonalnych w procesie rekrutacyjnym. Niestandardowe formy aktywności zawodowej (w tym telepraca) jako sposób na aktywizację osób bezrobotnych.

Kryteria wyboru –  szkoleniowcy powinni posiadać wykształcenie z zakresu doradztwa zawodowego lub psychologii oraz formalnie potwierdzone umiejętności z zakresu danego szkolenia – certyfikat, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w wybranym zakresie

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki:

Lp.

Warunek udziału

dokument

1.        

Zapewnią trenerów/doradców, którzy spełniają następujące warunki (pkt.1 - 4):

Wykształcenie wyższe magisterskie. Ukończone studia w zakresie doradztwa zawodowego lub psychologii, magisterskie lub podyplomowe

kserokopia dyplomu, świadectwa lub zaświadczenia.

2.        

Biegła znajomość obsługi programów edytorskich, graficznych, arkusza kalkulacyjnego

oświadczenie

 

3.        

Ukończenie szkoły trenerów, w wymiarze przynajmniej 240 godzin, w tym trening interpersonalny (40 Godz.)

kserokopia zaświadczenia

4.        

Doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń, minimum 100 godz., w tym minimum 70 godz. dla grupy  tożsamej z projektem

oświadczenie

 

5.        

Zapewnią osobę odpowiedzialną za koordynowanie usługi i współpracę z Zamawiającym, która spełnia następujące warunki (pkt. 5 - 6)

Minimum 3 letnie doświadczenie w branży edukacyjnej.

oświadczenie

6.        

Znajomość dokumentacji projektowej POLK

oświadczenie

7.        

posiadają przynajmniej 1 rok doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla grupy docelowej tożsamej z projektem

oświadczenie

 

Kryteria wyboru:

a) Doświadczenie w realizacji szkoleń dla grupy tożsamej z projektem (pkt.7)– max. 15 pkt.

- od 1 do 4 lat – 5 pkt.,                                                                                                                                                                                                                               -  powyżej 4 lat  – 15 pkt.

b) Kadra i zasoby (pkt.4) – max. 15 pkt.

Ilość godzin przeprowadzonych zajęć dla grupy tożsamej z projektem:

-  do 100 godz. – 5 pkt.,                                                                                                                                                                           -  od 101 – 200 godz. – 10 pkt.,                                                                                                                                                                                                                               -   powyżej 200 godz. – 15 pkt.

c)  cena – max. 70 pkt

 

Rozdział  IV. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:

1  O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki :

1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonej przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień – szczegółowy opis warunku zawarto w Rozdziale III.

2. posiadają  wiedzę i doświadczenie - szczegółowy  opis warunków zawarto w Rozdziale III.

3. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – szczegółowy  opis warunków zawarto w Rozdziale III.

4. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - Zamawiającyniewyznaczaszczegółowegowarunkuwtymzakresie.

5. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia;

 

Wykonawca może polegać  na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt. 1  - 4 winien spełniać jeden wykonawca lub wszyscy wykonawcy wspólnie. Warunek określony w ppkt 5 powinien spełniać każdy z wykonawców.

Ocena spełniania powyższych warunków zostanie dokonana na podstawie przedłożonych  dokumentów i oświadczeń według formuły „spełnia – nie spełnia”.

Rozdział V: WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu do oferty należy załączyć :

1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 pkt. 1 i 4 Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 2 oraz dokumenty wymienione w tabelkach  w rozdziale III.

2. W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 składa przynajmniej jeden z wykonawców lub wszyscy wykonawcy złożą oświadczenia lub wspólne oświadczenie, że łącznie spełniają te warunki.

3. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

 

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy należy złożyć następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną, z zachowaniem sposobu reprezentacji:

 

1)  Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 3.

2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu  do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy.

3) Aktualne zaświadczenia naczelnika właściwego Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że wykonawca uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego (za aktualne uznaje się zaświadczenia wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).

UWAGA: Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt 2 i 3 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

b) Nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

 

Dokument, o których mowa w lit. a   powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w lit. b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wymienionych w punkcie 2 , zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

1.               dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby upoważnioną do podpisania oferty. Na każdej stronie dokumentów powinien być umieszczony napis „za zgodność z oryginałem” i podpis osób/osoby upoważnionej do podpisania oferty.

2.               zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.

3.               dokumenty dołączone do oferty, sporządzone w języku obcym, należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez wykonawcę.

4.               W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z wykonawców oddzielnie. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy.

 

Rozdział  VI. Termin wykonania zamówienia:

 Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w następujących terminach:

1) od dnia zawarcia umowy do 25.06.2013 r.*

 

Rozdział  VII. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami:

 

1. Zasady i formy przekazywania oświadczeń, wniosków i innych:

1.       Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie. Pytania muszą być skierowane na:

adres Zamawiającego podany w Rozdz. I niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

2.       Inne dopuszczalne formy porozumiewania się z Wykonawcami:

a) Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą faksu na numer faksu. Wówczas każda ze stron na żądanie drugiej musi potwierdzić niezwłocznie fakt ich otrzymania.

Numer faxu podany w Rozdz. I niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia -Faks.

b) Zamawiający dopuszcza możliwość porozumiewania się drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w Rozdz. I niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

3)   Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami : stanowisko                  Dyrektor Szkoły

imię i nazwisko                     Mariola Przybylska

tel.                                        44 7244336, 607 176 527          

fax.                                         44 7244336

w terminach od poniedziałku do piątku w godz. pomiędzy 7.00 a 15.30

2. Osobą ze strony Zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami oraz potwierdzenia wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą faksu lub drogą elektroniczną jest:

stanowisko: Kierownik gospodarczy

imię i nazwisko Krzysztof Rebzda

tel. 44 7244336, 519181209

w terminach poniedziałek – piątek, w godzinach pracy zamawiającego: 7.00 – 15.30

 

3.Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia

1)   Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, z zastrzeżeniem pkt.2).

2)   Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynie do zamawiającego później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego (pkt. XI niniejszej specyfikacji) terminu składania ofert lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania.

3)   Ewentualna zmiana terminu składania ofert nie powoduje przesunięcia terminu, o którym mowa w pkt. 2), po upłynięciu, którego zamawiający może pozostawić wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji bez rozpoznania.

4)   Treść zapytań oraz udzielone wyjaśnienia zostaną jednocześnie przekazane wszystkim Wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieszczone na stronie internetowej www.zsp2.nasztomaszow.pl

5)   Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.

6)   Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z wykonawcami

7) Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

8)   W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

9)   Wprowadzone w ten sposób modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia lub zmiany, w tym zmiany terminów, przekazane zostaną wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz zamieszczone zostaną na stronie internetowej  www.zsp2.nasztomaszow.pl

10)Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak również pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert. Wszelkie prawa i zobowiązania wykonawcy odnośnie wcześniej ustalonych terminów będą podlegały nowemu terminowi.

11)Jeżeli wprowadzona modyfikacja treści specyfikacji nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia zamawiający może przedłużyć termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach, jeżeli będzie to niezbędne.

12)Jeżeli wprowadzona modyfikacja treści specyfikacji prowadzi do zmiany treści ogłoszenia Zamawiający zamieści w Biuletynie Zamówień Publicznych „ogłoszenie o zmianie głoszenia zamieszczonego w Biuletynie Zamówień Publicznych", przedłużając jednocześnie termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach, jeżeli spełnione zostaną przesłanki określone w art. 12a ust. 1 lub 2 Prawa zamówień publicznych.

13)Niezwłocznie po zamieszczeniu w Biuletynie Zamówień Publicznych „ogłoszenia o zmianie głoszenia zamieszczonego w Biuletynie Zamówień Publicznych zamawiający zamieści informację o zmianach na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej www.zsp2.nasztomaszow.pl

Rozdział  VIII. Wymagania dotyczące wadium:

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Rozdział  IX. Termin związania ofertą:

1. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

2. Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni licząc od daty będącej terminem składania ofert,

3. W uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

Rozdział  X. Opis sposobu przygotowania  oferty:

1. Przygotowanie oferty:

1)   Wykonawca może złożyć jedną ofertę na wybrane przez siebie zadanie/zadania, w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym.

2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.

3) Formularz oferty oraz inne wymagane dokumenty składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym oraz przepisami prawa.

4)   Oferta podpisana przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymaga załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.

5)   Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i inne dokumenty, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.

6)   Dokumenty winny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez zamawiającego wzorcami (załącznikami), zawierać informacje i dane określone w tych dokumentach.

7)   Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby/ osób podpisującej ofertę.

8)   Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty.

2 Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/ spółki cywilne):

1)   Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

2)   Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo / upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie należy załączyć do oferty.

3)   Oferta winna być podpisana przez każdego z wykonawców występujących wspólnie lub przez upoważnionego przedstawiciela.

4)   Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

5)   Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza przed podpisaniem umowy Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców, podpisanej przez wszystkich wykonawców, przy czym termin, na jaki została zawarta nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.

3. Sposób zaadresowania oferty:

1)   Ofertę należy złożyć zamkniętej kopercie / opakowaniu w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.

2)   Koperta / opakowanie winno być zaadresowane do zamawiającego na adres podany w punkcie 1 niniejszej specyfikacji oraz oznaczone w sposób następujący:

 „Oferta – na Przeprowadzenie konsultacji grupowych i indywidualnych w zakresie doradztwa zawodowego w projekcie pn.: „Szansa na przyszłość”realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 

 nie otwierać przed 08.04.2013 r, godz. 11.00"

3)   Koperta / opakowanie zawierające ofertę winno być i opatrzone nazwą, dokładnym adresem wykonawcy.

4) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania koperty / opakowania lub braku którejkolwiek z wymaganych informacji.

 

1.               Rozdział  XI. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert:

 

1.       Oferty należy składać do dnia 08.04.2013 r,. do godz. 11.00

w siedzibie zamawiającego

w Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. St.Staszica

ul. Św.Antoniego 57/61

97-200 Tomaszów Maz.

Budynek A, pokój nr 2.1 – Sekretariat I-piętro

2.       Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. Zmiana, jak i wycofanie oferty, wymagają zachowania formy pisemnej.

3.     Ofertę składaną za pośrednictwem np. Poczty Polskiej lub poczty kurierskiej należy przesłać w kopercie zaadresowanej w następujący sposób:

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. St.Staszica

ul. Św.Antoniego 57/61

97-200 Tomaszów Maz.

„Oferta -  Przeprowadzenie konsultacji grupowych i indywidualnych w zakresie doradztwa zawodowego w projekcie pn.: „Szansa na przyszłość”realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”

 Dostarczyć do pokoju nr 2.1.– do dnia  08.04.2013 r,. do  godz. 11.00

4.     Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z w/w opisem

(np. potraktowanie oferty jako zwykłej korespondencji i nie dostarczenie jej na miejsce składania ofert w terminie określonym w SIWZ) ponosi Wykonawca.

5.       Oferty zostaną otwarte dnia: 08.04.2013 r,.o godz. 11.30.

w siedzibie zamawiającego

w Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. St.Staszica

ul. Św.Antoniego 57/61

97-200 Tomaszów Maz.

Pokój nr 2.1.

 

Rozdział XII. Opis sposobu obliczenia ceny

1.        Wykonawca określi cenę ofertową zamówienia poprzez podanie w formularzu ofertowym  ceny brutto za realizację wybranego zadania bądz wybranych zadań, o których mowa w Rozdziale III niniejszej SIWZ.

2.        Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

3.        Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeżeli występuje.

4.        Ceny podane będą stałe i będą obowiązywać w czasie realizacji całego przedmiotu zamówienia.

5.        Zamawiający odrzuci ofertę zawierającą omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie może poprawić .

 

Rozdział  XIII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert:

 

1.        Oceny ofert będzie dokonywała Komisja Przetargowa.

2.        Oferty oceniane będą w 2 etapach:

I etap – ocena w zakresie wymagań formalnych i kompletności oferty,

II etap – ocena merytoryczna wg przyjętego w n/n SIWZ kryterium.

 

3.        Przy wyborze oferty zamawiający będzie kierował się szczegółowo opisanymi w Rozdziale III.

Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania w/w kryteriów, otrzyma maksymalną ilość punktów.

Pozostałym Wykonawcom spełniającym wymagania przypisana zostanie odpowiednio mniejsza ilość punktów.

W zakresie w/w z  kryteriów oferta może uzyskać od oceniającego członka komisji max.100 punktów.

Ad 1) Ocena punktowa kryterium „cena ofertowa”  dokonana zostanie zgodnie z formułą:

  -  liczba punktów  , którą przyzna oceniający członek komisji ofercie „n” za spełnienie kryterium  , przyjmuje  się

                                      Cmin          

              Ac  =                                x  70 pkt

                                      Cn               

Ac - liczba punktów, którą przyzna oceniający członek komisji ofercie „n” ,           

C min  - cena minimalna brutto wśród złożonych ważnych ofert

Cn      - cena brutto zaproponowana przez konkretnego wykonawcę                 

 

Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska największą ilość punktów przyznaną przez oceniających członków komisji biorąc pod uwagę wszystkie kryteria. Obliczenia będą dokonywane do dwóch miejsc po przecinku.

4.        zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej

 

Rozdział  XIV. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego:

 

1.        Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.

2.        Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę.

3.        Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców podając w szczególności:

1) nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy (firmy), siedziby i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert zawierającym punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację.

2) uzasadnienie faktyczne i prawne wykluczenia wykonawców, jeżeli takie będzie miało miejsce,

3) uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia ofert, jeżeli takie będzie miało miejsce.

4.        Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie:

1) zamieszczone w siedzibie Zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń,

2) zamieszczone na stronie internetowej zamawiającego – www.zsp2.nasztomaszow.pl

5.        O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:

1) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert

2) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

6.        W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadomi o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.

7.        Umowy zostaną zawarte w formie pisemnej po upływie terminu przewidzianego na wniesienie odwołania, chyba, że w postępowaniu została złożona tylko jedna oferta, w takim przypadku umowa może zostać podpisana przed upływem tego terminu.

8.        O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi wybranego wykonawcę.

9.        W przypadku, gdy okaże się, że wykonawca, którego oferta została wybrana będzie uchylał się od zawarcia umowy zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzi jedna z przesłanek unieważnienia postępowania.

10.    Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawcy, będącego konsorcjum Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umów w sprawie zamówienia , umowy regulującej współpracę tych Wykonawców,

Rozdział  XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

 Zamawiający nie przewiduje wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Rozdział  XVI. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy:

1.        Postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, który stanowi załącznik numer 4 do niniejszej specyfikacji.

2.        W wyniku prowadzonego postępowania przetargowego z wyłonionym Wykonawcą zostanie zawarta umowa w oparciu o treść złożonej oferty oraz w oparciu o wzór umowy stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ.

3.        Rozliczenie za wykonanie przedmiotu zamówienia następować będzie na podstawie faktur lub rachunków wystawionych przez Wykonawcę zgodnie z zasadami zawartymi we wzorze umowy.

 

Rozdział  XVII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej:

1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp., przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy Pzp. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują równie. organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.

2.     Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.

3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać zadanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

4.  Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przesyłając kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

5.   Terminy wniesienia odwołania:

5.1. Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, albo w terminie 10 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

5.2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

5.3. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt. 5.1. i 5.2. wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

5.4. Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:

1) 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;

2) 1 miesiąca od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.

6.  Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy Działu VI ustawy Pzp.

7.   Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sadu.

8.   Skargę wnosi się do sadu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem.

 

Rozdział  XVIII. Postanowienia końcowe;

 

1.        Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu postępowania, ofert od chwili ich otwarcia w trakcie prowadzonego postępowania za wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników postępowania.

2.        Udostępnienie dokumentów odbywać się będzie wg poniższych zasad:

- zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku

- zamawiający wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostępnianych dokumentów

- udostępnienie dokumentów odbywać się będzie w obecności pracownika zamawiającego

- wykonawca nie może samodzielnie kopiować lub utrwalać treści złożonych ofert, za pomocą urządzeń lub środków technicznych służących do utrwalania obrazu

- udostępnienie może mieć miejsce w siedzibie zamawiającego oraz w czasie godzin jego pracy - urzędowania

3.        Na wniosek wykonawcy zamawiający prześle kopię protokołu lub załączników pocztą, faksem lub drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem, że jeżeli z przyczyn technicznych przesłanie dokumentów będzie znacząco utrudnione zamawiający poinformuje o tym wykonawcę oraz wskaże sposób, w jaki mogą one być udostępnione.

4.        Kopiowanie dokumentów w związku z ich udostępnieniem wykonawcy zamawiający wykonuje nieodpłatnie.

5.        W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 października 2008 r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. 2008 nr 188 poz. 1154) oraz Kodeks Cywilny.

6.        Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

Rozdział XIX. Podwykonawstwo

 

Zamawiający dopuszcza możliwość udziału podwykonawców. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. – oświadczenie w druku oferty - załącznik nr 1.

Rozdział  XIX. Załączniki:

Załączniki składające się na integralną cześć specyfikacji:

Załącznik nr 1  -  Formularz oferty

Załącznik Nr 2 – Oświadczenie z art. 22

Załącznik nr 3 – Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu.

Załącznik Nr 4 - Projekt umowy.

                                                                                                                     ZATWIERDZAM:

 

                                                                                          ____________________________________

                                                                                                                             

 

 

 

 

Załącznik Nr 1 do SIWZ

Formularz Oferty

 

(pieczęć Wykonawcy/Wykonawców)

 

OFERTA

 

 

                                                                                             Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2

                                                                                             97-200 Tomaszów Maz.

                                                                                             ul. Św.Antoniego 57/61

 

Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym na: Przeprowadzenie konsultacji grupowych i indywidualnych w zakresie doradztwa zawodowego w projekcie pn.: „Szansa na przyszłość”realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX– Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 – Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego na podstawie umowy nr POKL.09.02.00-10-015/1

MY NIŻEJ PODPISANI

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

działając w imieniu i na rzecz

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

(nazwa (firma) dokładny adres Wykonawcy/Wykonawców)

(w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie podać nazwy(firmy) i dokładne adresy wszystkich wspólników spółki cywilnej lub członków konsorcjum)

 

1.          SKŁADAMY OFERTĘ na wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.

2.          OŚWIADCZAMY, że zapoznaliśmy się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz wyjaśnieniami i zmianami SIWZ przekazanymi przez Zamawiającego i uznajemy się za związanych określonymi w nich postanowieniami i zasadami postępowania.

  1. OFERUJEMY :

1) wykonanie  zadania  za cenę brutto _____________ złotych (słownie złotych:____________________________________________________ ____________________________________________________________) 

Cena musi być wyrażona w złotych polskich.

4.          Oświadczamy, że cena oferty uwzględnia wszystkie koszty wykonania zamówienia (wybranego zadania).

5. ZOBOWIAZUJEMY SIĘ do wykonania zamówienia w terminie określonym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

6.          AKCEPTUJEMY warunki płatności określone przez Zamawiającego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

8.          UWAŻAMY SIĘ za związanych niniejszą ofertą przez czas wskazany w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

9.            Oświadczamy, że samodzielnie będziemy wykonywać realizację przedmiotu zamówienia/   podwykonawcom zamierzamy powierzyć wykonanie następujących czynności: *

a)   …………………………………………………………………………………………….… ……………………………………………………………………………………………….

b)  …………………………………………………………………………………………….… ……………………………………………………………………………………………….

10.        OSWIADCZAMY, że sposób reprezentacji Wykonawcy*/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia* dla potrzeb niniejszego zamówienia jest następujący:

___________________________________________________________________________

(Wypełniają jedynie przedsiębiorcy składający wspólną ofertę -spółki cywilne lub konsorcja)

11.        OSWIADCZAMY, iż -za wyjątkiem informacji i dokumentów zawartych w ofercie na stronach nr od ____ do ____ -niniejsza oferta oraz wszelkie załączniki do niej są jawne i nie zawierają informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

12.        OSWIADCZAMY, że zapoznaliśmy się z Istotnymi dla Stron postanowieniami umowy, określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i zobowiązujemy się, w przypadku wyboru naszej oferty, do zawarcia umowy zgodnej z niniejszą oferta, na warunkach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.

13.        WSZELKĄ KORESPONDENCJĘ w sprawie niniejszego postępowania należy kierować na poniższy adres: ________________________________________tel. ___________ fax __________________ e-mail: ________________________

14. OFERTĘ niniejsza składamy na ______ stronach.

15. ZAŁACZNIKAMI do niniejszej oferty, stanowiącymi jej integralna cześć są: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

16. WRAZ Z OFERTA składamy następujące oświadczenia i dokumenty na ____ stronach:

-Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

-_______________________________________________________________________

-_______________________________________________________________________

-_______________________________________________________________________

__________________ dnia __ __ 20     roku

niepotrzebne skreślić

                                                                                                  ____________________________

                                                                                                 (podpis Wykonawcy/Pełnomocnika)

 

Załącznik nr 2

OŚWIADCZENIE

My, niżej podpisani

………………………………………………………………………………………………….

Działając w imieniu i na rzecz (nazwa/firma/i adres wykonawcy/

..................................................................................................................................

…………………………………………………………………………………………………..

ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego w przetargu nieograniczonym na: Przeprowadzenie konsultacji grupowych i indywidualnych w zakresie doradztwa zawodowego w projekcie pn.: „Szansa na przyszłość”realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX– Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 – Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego na podstawie umowy nr POKL.09.02.00-10-015/1

o wartości poniżej kwot określonych na podstawie art. 11 ust. 8 przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) ogłoszonym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Tomaszowie Maz..,

          Oświadczamy, że spełniamy wszystkie warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz zapisach zawartych w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.

Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami przetargu i przyjmujemy je bez zastrzeżeń.

………………………………………...

                  /miejsce/        /data/               

     ………………………………………..                               

/podpis osoby (osób) uprawnionej(ych)

do reprezentowania wykonawcy/

 

  

 

 Załącznik nr 3 SIWZ

O Ś W I A D C Z E N I E

My, niżej podpisani

………………………………………………………………………………………………….

Działając w imieniu i na rzecz (nazwa/firma/i adres wykonawcy/

........................................................................................................................................

…………………………………………………………………………………………………..

ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego w przetargu nieograniczonym na:

Przeprowadzenie konsultacji grupowych i indywidualnych w zakresie doradztwa zawodowego w projekcie pn.: „Szansa na przyszłość”realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX– Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 – Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego na podstawie umowy nr POKL.09.02.00-10-015/1

o wartości poniżej kwot określonych na podstawie art. 11 ust. 8 przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) ogłoszonym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Tomaszowie Maz..,

          Oświadczamy, iż nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

………………………………………...

                  /miejsce/        /data/                                                                                                                                                                                                                ………………………………………..                               

/podpis osoby (osób) uprawnionej(ych)

do reprezentowania wykonawcy/

- PROJEKT UMOWY załącznik nr 4

Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana będzie zobowiązany do podpisania umowy zgodnej z niniejszym projektem.

U M O W A

Zawarta w dniu ............................. 2013 roku, pomiędzy:

…………………………………………………………………………………………………

NIP: ………………………………………………………., reprezentowaną przez:

1.        ....................................................

2.        ....................................................

zwaną w dalszej treści umowy Zamawiającym,

a

 ............................................................................................................................................

z siedzibą w ........................ przy ul. ........................................, zarejestrowaną
w ................................ pod numerem ............................................, NIP.............................., reprezentowaną przez: ........................................................................... 

zwaną dalej Wykonawcą,

 

zwanymi łącznie Stronami, o następującej treści:  Przeprowadzenie konsultacji grupowych i indywidualnych w zakresie doradztwa zawodowego w projekcie pn.: „Szansa na przyszłość”realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX– Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 – Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego na podstawie umowy nr POKL.09.02.00-10-015/1

Strony zawierają umowę w ramach przetargu nieograniczonego na  „ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu ……………………..pod numerem ……………………

 

§ 1

Przedmiotem niniejszej umowy jest :

Przeprowadzenie konsultacji grupowych i indywidualnych w zakresie doradztwa zawodowego w projekcie pn.: „Szansa na przyszłość”realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX– Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 – Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego na podstawie umowy nr POKL.09.02.00-10-015/1

§ 2

Termin realizacji:

Od dnia zawarcia umowy do 25.06.2013 r..

§ 3

1.                  Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy za dostarczony przedmiot umowy  kwotę w wys.  ……………………………………….. zł. brutto,  słownie: …………………………………………………........................................................……

2.   Wynagrodzenie,októrymmowawust.1jest wynagrodzeniemryczałtowymobejmującymwszystkie czynnościniezbędnedo prawidłowegowykonaniaumowy,nawet,jeśliczynnościteniezostaływprost wyszczególnionewtreścininiejszejumowy.Wykonawcaniemożeżądać  podwyższeniawynagrodzenia, nawetjeżelizprzyczynod siebieniezależnychniemógłprzewidzieć  wszystkichczynnościniezbędnychdo prawidłowegowykonanianiniejszejumowy.

3.   WynagrodzeniewypłaconebędziepodwarunkiemterminowegootrzymaniaprzezZamawiającegotransz środkównarealizacjęprojektuorazprawidłowegowykonaniaprzezWykonawcęprzedmiotu umowy.

4.   ZapłatawynagrodzenianastąpiprzelewemnarachunekbankowyWykonawcy.

5.   Potwierdzeniemprawidłowegoiterminowegowykonaniaprzedmiotu umowy jestpodpisany  przez Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. St.  Staszica w Tomaszowie Maz. protokół.

6. WynagrodzeniejestwspółfinansowaneześrodkówUnii EuropejskiejwramachEuropejskiegoFunduszu Społecznego.

§ 4

 

1. Ustala się odpowiedzialność wykonawcy za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy poprzez zapłatę kar umownych:

1)       W przypadku nieuzasadnionego rozwiązania umowy przez wykonawcę, wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości 20 %  ceny brutto umowy,

2)       W przypadku stwierdzenia nienależytego wykonania umowy, zamawiający może pomniejszyć kwotę wynagrodzenia o 25% ceny brutto uwidocznionej w fakturze skierowanej do zapłaty.

3)       W przypadku przekroczenia terminu realizacji umowy wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną za każdy dzień zwłoki w wysokości 0,5% wartości umowy, w przypadku której termin został przekroczony.

2. Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, gdy kara nie pokrywa rzeczywiście poniesionej straty.

§ 5

1.   Zmianapostanowieńzawartejumowymożenastąpićzazgodąobustronwyrażonąnapiśmie,wformie aneksudo umowy,podrygoremnieważnościtakiejzmiany.

2.   Namocy ustawyPrawozamówieńpublicznychzakazujesięistotnychzmianpostanowieńzawartejumowy (art.144ust.1Prawazamówieńpublicznych)wstosunkudo treścioferty,napodstawiektórejdokonano wyboruWykonawcy,chybażezamawiającyprzewidziałmożliwość  dokonaniatakiejzmianywogłoszeniu ozamówieniulubwspecyfikacjiistotnychwarunkówzamówieniaorazokreśliłwarunkitakiejzmiany.

3. Zmianaumowydokonanaznaruszeniemart.144ust.1ustawyPrawozamówieńpublicznychjest nieważna.

4. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić w następujących przypadkach

1) dopuszczonej prawem zmian stron umowy lub oznaczenia stron umowy,

2) zmiany wynagrodzenia w następstwie zmiany przepisów o podatku od towarów i usług (VAT),

3) zmiany w zakresie przedmiotu zamówienia jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian jest skutkiem zmiany przepisów prawa,

4) wynagrodzenie umowne może ulec zmianie w przypadku ograniczenia przez Zamawiającego zakresu przedmiotu umowy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

§ 6

OpróczprzypadkówwymienionychwtreścitytułuXVkodeksucywilnegostronomprzysługujeprawoodstąpienia od umowywnastępującychsytuacjach:

1.   Zamawiającemuprzysługujeprawoodstąpieniaodumowywnastępującychokolicznościach:

1)   Zamawiającymożeodstąpi  od umowywterminie30dniod powzięciawiadomościowystąpieniu istotnejzmianyokolicznościpowodującej,żewykonanieumowynieleżywinteresiepublicznym,czego niemożnabyłoprzewidzieć  wchwilizawarciaumowy,

2)   Wykonawcanierozpocząłrealizacjiprzedmiotuumowybezuzasadnionychprzyczynoraznie kontynuujeich,pomimowezwaniazamawiającegozłożonegonapiśmie,

2.   Wykonawcyprzysługujeprawoodstąpieniaod umowy,jeżeli:

1)   zamawiającyodmawiabezuzasadnionejprzyczyny,potwierdzeniawykonania przedmiotu umowy–odstąpienieod umowywtym przypadkumożenastąpićwterminie 30dniod powzięciawiadomościopowyższej okoliczności,

2)   zamawiającyzawiadomiwykonawcę,iżwobeczaistnieniauprzednionieprzewidzianychokoliczności niebędziemógłspełnić  swoichzobowiązańwobecwykonawcy–odstąpienieod umowywtym przypadkumożenastąpićwterminie30dniod powzięciawiadomościopowyższejokoliczności.

 

§ 7

 

1.   W  kwestiach  nieuregulowanych  niniejszą  umową  mają  zastosowanie  przepisy  Kodeksu  Cywilnego iustawyPrawozamówieńpublicznych  wrazzaktamiwykonawczymidotychustaw.

2.   Ewentualne  spory,  wynikłe  w  związku  z  realizacją  przedmiotu  umowy,  strony  zobowiązują  się rozwiązywać  w drodzewspólnychnegocjacji,aw przypadkuniemożnościustaleniakompromisubędą rozstrzyganeprzezsąd,właściwydlasiedzibyZamawiającego.

3. Niniejsząumowęwrazzzałącznikamisporządzonow2(dwóch)  jednobrzmiącychegzemplarzach,po 1(jednym)egzemplarzudlakażdejzestron.

 

 

                                     Zamawiający                                                         Wykonawca