- 21 wyświetleń
Oznaczenie sprawy:AiO.272.1.4.I.2012 Tomaszów Maz. 04.01.2012r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2
im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim
zaprasza do złożenia oferty
Na realizację zadania: Przeprowadzenie szkoleń rozwijających kompetencje psychospołeczne w projekcie pn.: „Szansa na przyszłość” realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX– Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 – Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego na podstawie umowy nr UDA-POKL.09.02.00-10-015/11-00
1. Nazwa zadania: Przeprowadzenie szkoleń rozwijających kompetencje psychospołeczne
2. Termin wykonania zadania: styczeń – luty 2012,
30.01.2012 r. - 31.01.2012 r
01.02.2012 r.– 02.02.2012 r
03.02.2012 r.– 04.02.2012 r
06.02.2012 r.– 07.02.2012 r
08.02.2012 r.– 09.02.2012 r
10.02.2012 r.– 11.02.2012 r
3. Tryb udzielenia zamówienia:
Na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zm.). Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego będzie prowadzone zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.
4. Zakres obowiązków w ramach zadania Przeprowadzenie szkoleń rozwijających kompetencje psychospołeczne w projekcie „Szansa na przyszłość” realizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica w Tomaszowie Maz.
Do obowiązków Podmiotu wykonującego zadanie należeć będzie:
1. Dbałość o prawidłowy przebieg szkoleń,
2. Rzetelne i efektywne wykonywanie powierzonych zadań,
3. Dokładne i sumienne wykonywanie zadań określonych przez Podmiot Zarządzający,
4. Bieżące informowanie Podmiotu Zarządzającego i dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Tomaszowie Maz. o stanie realizowanych zadań,
5. Ścisłe i terminowe rozliczanie się z powierzonych zadań za pośrednictwem notatek służbowych, raportów mailowych,
6. Przestrzeganie ustalonego w projekcie porządku technicznego, sprzętowego i dokumentacyjnego w odniesieniu do procesu szkoleniowego,
8. Znajomość Regulaminu Rekrutacyjnego i Regulaminu Organizacyjnego zamieszczonego na podstronie internetowej projektu oraz treści wniosku o dofinansowanie w części dotyczącej realizacji powierzonego zadania,
9. Przygotowanie i realizacja działań szkoleniowych zgodnie z programem ramowym.
W szczególności:
1. opracowanie szczegółowego programu szkolenia na podstawie ramowego programu szkolenia.
2. przeprowadzenie szkoleń psychospołecznych dla 6 grup 15-osobowych uczniów w wymiarze 32 godzin na grupę – cztery dni po 8 godzin zgodnie z planem szkolenia i harmonogramem zatwierdzonym przez dyrektora szkoły.
3. przygotowanie i zapewnienie materiałów dla uczestników szkolenia.
4. monitorowanie frekwencji uczestników szkolenia.
5. rzetelne prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia.
6. opracowanie testów sprawdzających poziom ukształtowanych umiejętności.
7. kontaktowanie się z prowadzącymi zajęcia oraz opracowywanie dokumentacji szkoleniowej zgodnie z wytycznymi podmiotu zarządzającego.,
8. Wykonywanie notatek służbowych (np. z przeprowadzonych rozmów z Uczestnikami, Beneficjentami projektu),
Ramowy program szkolenia rozwijającego kompetencje psychospołeczne obejmuje:
Dzień 1 (8h)
UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE - PRACA NAD JAKOŚCIĄ WYPOWIEDZI
Cechy dobrego komunikatu
Diagnoza swojego sposobu wypowiedzi - rysunek A i B
Zasady dobrego komunikowania się: słuchanie , parafrazowanie , dopytywanie, odzwierciedlanie, informacja zwrotna
Ujawnianie emocji - komunikat JA
Bariery komunikacyjne.
Komunikacja niewerbalna: gesty, mimika, pantomimika, proksemika, znaczenie wyglądu zewnętrznego
Elementy Analizy Transakcyjnej
Cztery płaszczyzny komunikatu (kwadrat wypowiedzi von Thuna)
Ćwiczenia mające na celu ujednolicenie przekazu zarówno werbalnie jak i niewerbalnie
Ćwiczenia mające na celu rozwinięcie umiejętności z zakresu efektywnego komunikowania się
Dzień 2 (8h) NEGOCJACJE
•Cechy i umiejętności dobrego negocjatora
•Rodzaje negocjacji
•Proces negocjacji
•Techniki negocjacyjne
•Rozwój osobowości negocjatora
Dzień 3 (8h)
ASERTYWNOŚĆ - PRACA NAD AKCEPTACJĄ SIEBIE l UMIEJĘTNOŚCIĄ POSTĘPOWANIA W ZGODZIE ZE SOBĄ.
Czym jest asertywność
Rodzaje zachowań: asertywne, agresywne, uległe.
Mapa asertywności - test i omówienie wyników
5 praw Fensterheima
Przyjmowanie krytyki i pochwał/ udzielanie pochwał i krytyki
Asertywna interwencja
Asertywność w kontekście stereotypów ze względu na płeć
Dzień 4 (8h)
RADZENIE SOBIE ZE STRESEM
•Kiedy odczuwam stres - czym jest stres?
Oznaki stresu - behawioralne, fizjologiczne i psychologiczne
•Różne rodzaje stresu - eustres, dystres.
•Skutki różnego natężenia stresu.
•Sposoby radzenia sobie ze stresem
•Relaksacja wg. Jacobsona
•Myślenie pozytywne
Praca z monologiem wewnętrznym
•Zarządzanie sobą w czasie
Wyznaczanie celów i planowanie zadań
Kluczowe decyzje dotyczące projektu podejmowane będą przez Podmiot prowadzący szkolenie rozwijające kompetencje psychospołeczne, w porozumieniu z Podmiotem Zarządzającym i dyrektorem szkoły oraz organem. Prowadzącym.
5. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki:
1) osoby fizyczne:
Lp. |
Warunek udziału |
dokument |
1. |
Wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu psychologii. |
kserokopia dyplomu. |
2. |
Biegła znajomość obsługi programów edytorskich, graficznych, arkusza kalkulacyjnego |
oświadczenie
|
3. |
Ukończenie szkoły trenerów, w wymiarze przynajmniej 240 godzin, w tym trening interpersonalny (40 Godz.) |
kserokopia zaświadczenia |
4. |
Doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń (przeprowadził przynajmniej 100 godzin szkoleń.) |
oświadczenie
|
5. |
Znajomość dokumentacji projektowej POLK |
oświadczenie |
2) osoby prawne:
L.p. |
Warunek udziału |
Dokument |
1. |
Minimum roczne doświadczenie w realizacji usług szkoleniowych |
oświadczenie |
2. |
Zrealizowane przynajmniej 400 godzin szkoleniowych |
oświadczenie |
3. |
Doświadczenie we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie organizacji szkoleń w ramach projektów UE. |
oświadczenie |
4. |
Minimum 8 letnie doświadczenie w branży edukacyjnej osoby odpowiedzialnej ze strony Wykonawcy za koordynowanie usług i współpracę z Zamawiającym |
oświadczenie |
5. |
Dysponowanie trenerem, spełniającym kryteria z pkt 1 ( osoby fizyczne ) |
Oświadczenie – zobowiązanie. |
6. Terminy i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty można składać osobiście lub za pośrednictwem poczty w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta na Przeprowadzenie szkoleń rozwijających kompetencje psychospołeczne” w terminie do 12 stycznia 2012 r. (lub osobiście) do godz. 11.00, na adres: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. St. Staszica, ul. Św. Antoniego 57/6, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, pokój 2.1, budynek A – I piętro.
7. Sposób przygotowania oferty:
a) Oferta musi być podpisana (czytelnie lub z pieczątką imienną) przez osoby upoważnione;
b) Cena oferty musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, być zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku oraz być wartością brutto. Cena może być tylko jedna. Złożona oferta musi uwzględniać wszystkie zobowiązania, obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia. Cena ta będzie obowiązującą przez cały okres ważności oferty.
c) Oferta powinna zawierać termin realizacji zamówienia.
8. Dodatkowe informacje:
1. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: (44 7244336).
2. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.
3. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni.
4. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną powiadomieni o rozstrzygnięciu postępowania.