Regulamin rekrutacji uczestników/uczestniczek do projektu
„Szansa na przyszłość”
§1
INFORMACJE OGÓLNE
Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o:
a. beneficjencie – należy przez to rozumieć Powiat Tomaszowski.
b. realizatorze - należy przez to rozumieć Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. ST. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim.
c. projekcie - należy przez to rozumieć projekt „Szansa na przyszłość” finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
d. regulaminie - należy przez to rozumieć regulamin uczestnictwa w projekcie „Szansa na przyszłość"
e. uczestniku projektu – należy przez to rozumieć odpowiednio: ucznia/uczennicę, który po spełnieniu wymogów określonych w Regulaminie rekrutacji został zakwalifikowany do uczestnictwa w Projekcie.
f. rodzicu/opiekunie – należy przez to rozumieć opiekuna prawnego ucznia/uczennicy ubiegającego się o zakwalifikowanie do udziału w Projekcie na podstawie zasad ujętych w Regulaminie rekrutacji.
g. Komisji Rekrutacyjnej - należy przez to rozumieć zespół, którego zadaniem jest rekrutacja uczestników/uczestniczek do wszystkich grup wsparcia.
h. protokole - należy przez to rozumieć dokument potwierdzający zakwalifikowanie osób do danej formy wsparcia zawierający datę posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej oraz podpisy wszystkich jej członków.
i. Biurze Projektu – należy przez to rozumieć siedzibę Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. ST. Staszica 97-200 Tomaszów Mazowiecki ul. Św. Antoniego 57/61
j. miejscu realizacji Projektu – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. ST. Staszica 97-200 Tomaszów Mazowiecki ul. Św. Antoniego 57/61
k. okresie realizacji projektu – od 01 października 2011 r. do 30 września 2013 r.
§ 2
ZAKRES WSPARCIA
1. W ramach projektu realizator przewiduje następujące formy wsparcia, zgodne z Ofertą i wnioskiem o dofinansowanie Projektu:
1.1.zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe:
a. matematyka poziom rozszerzony 2 grupy po 15 uczestników/uczestniczek – dwie godziny dziennie dla grupy przez 36 dni łącznie 72 godziny zajęć pozalekcyjnych, dla uczestnika,
b. kompetencje ICT – obsługa oprogramowania hotelowo-turystycznego - 6grup po 15 uczestników/uczestniczek – dwie godziny dziennie dla grupy przez 30 dni, średnio 4 razy w miesiącu; łącznie 60 godzin zajęć pozalekcyjnych dla uczestnika,
c. zajęcia kształtujące kompetencje psychospołeczne - 6grup po 15 uczestników/uczestniczek – cztery dni po 8 godzin dziennie dla grupy; łącznie 32 godzin zajęć warsztatowych pozaszkolnych dla uczestnika,
1.2. zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne mające na celu wyrównanie deficytów kompetencyjnych z następujących przedmiotów:
a. język angielski - 4 grupy po 15 uczestników/uczestniczek – dwie godziny dziennie dla grupy, przez 30 dni średnio 4 razy w miesiącu; łącznie 60 godzin zajęć pozalekcyjnych dla uczestnika,
b. język niemiecki - 2 grupy po 15 uczestników/uczestniczek – dwie godziny dziennie dla grupy, przez 30 dni średnio 4 razy w miesiącu; łącznie 60 godzin zajęć pozalekcyjnych dla uczestnika,
c. matematyka - 6 grup po 15 uczestników/uczestniczek – dwie godziny dziennie dla grupy, przez 30 dni średnio 4 razy w miesiącu; łącznie 60 godzin zajęć pozalekcyjnych dla uczestnika,
1.3.zajęcia z języka obcego zawodowego w biznesie mające na celu zwiększenie szans absolwentów na rynku pracy poprzez doskonalenie umiejętności posługiwania się słownictwem biznesowym w języku angielskim i języku niemieckim,
a. język angielski w biznesie- 2 grupy po 12 uczestników/uczestniczek – dwie godziny dziennie dla grupy, przez 30 dni średnio 4 razy w miesiącu; łącznie 60 godzin zajęć pozalekcyjnych dla uczestnika,
b. język niemiecki w biznesie- 2 grupy po 12 uczestników/uczestniczek – dwie godziny dziennie dla grupy, przez 30 dni średnio 4 razy w miesiącu; łącznie 60 godzin zajęć pozalekcyjnych dla uczestnika,
1.4. doradztwo zawodowe mające na celu ukształtowanie umiejętności określenia własnej ścieżki kariery zawodowej,
a. doradztwo indywidualne – dla 90 uczestników/uczestniczek 4 godziny zajęć pozalekcyjnych dla uczestnika,
b. doradztwo grupowe - 6 grup po 15 uczestników/uczestniczek – dwie godziny dziennie dla grupy, przez 4 dni; łącznie 8 godzin zajęć pozalekcyjnych dla uczestnika,
1.5. wsparcie kształcenia modułowego:
2. Liczba beneficjentów ostatecznych przewidzianych w projekcie wynosi 510 uczestników/uczestniczek.
3. Formy wsparcia, o których mowa w ust. 2 będą się odbywać na podstawie szczegółowego harmonogramu sporządzonego przez specjalistę do spraw organizacji i umieszczonego na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej szkoły.
4. Realizator zastrzega sobie w uzasadnionych przypadkach prawo do zmiany ustalonego harmonogramu.
§ 3
UCZESTNICY PROJEKTU (BENEFICJENCI OSTATECZNI)
1. Projekt skierowany jest do uczniów/uczennic Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. ST. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim.
§ 4
PROCES REKRUTACJI
1. Rekrutacja prowadzona jest w sposób bezstronny, z poszanowaniem zasady równości płci.
2. Rekrutacja do projektu przeprowadzona będzie w październiku i listopadzie 2011r. oraz w maju i czerwcu 2012r. oddzielnie dla każdej formy wsparcia.
3. Uczestnikiem projektu może być uczeń/uczennica Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 spełniający następujące kryteria:
a. . wypełnienie formularza zgłoszeniowego - załącznik nr 1 do regulaminu
b. złożenie formularza zgłoszeniowego u referenta do spraw obsługi sekretariatu pokój nr 2.1. w terminie określonym w ogłoszeniu o rekrutacji.
c. W przypadku uchybień formalnych wymagań rekrutacji kandydat może zostać poproszony drogą mailową, telefoniczną lub pisemnie o uzupełnienie braków
w dokumentacji w ciągu trzech dni roboczych.
d. Zgłoszenia, które wpłyną po terminie będą miały braki formalne, które nie zostały uzupełnione w ciągu 3 dni roboczych od wezwania do uzupełnienia nie będą rozpatrywane.
e. Uczniowie/uczennice, których formularze zostaną pozytywnie rozpatrzone, zaproszeni zostaną na rozmowę kwalifikacyjną, weryfikującą następujące obszary: frekwencja na zajęciach szkolnych, motywacja do udziału w zajęciach, korzystanie z pomocy MOPS, szkoły lub innych podobnych instytucji, wyniki w nauce, płeć.
4. W przypadku, gdy ilość chętnych przekroczy ilość miejsc przewidzianych na daną formę wsparcia o zakwalifikowaniu do danej grupy decydować będą w kolejności:
a. na zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe:
• średnia ocen uzyskana w ostatnim roku szkolnym potwierdzona przez wychowawcę klasy w formularzu zgłoszeniowym.Pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice
z najwyższą średnią,
• kształcenie na poziomach i zawodach określonych w ogłoszeniu o rekrutacji dla każdej formy wsparcia,
• frekwencja na zajęciach lekcyjnych w semestrze poprzedzającym semestr wsparcia, potwierdzona w formularzu zgłoszeniowym przez wychowawcę klasy. Pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice z najwyższym wskaźnikiem frekwencji,
• w przypadku uczniów/uczennic klas pierwszych kryterium frekwencji zastępuje się kryterium oceny z zachowania. Pierwszeństwo mają uczestnicy z najwyższą oceną
z zachowania,
• korzystanie z pomocy MOPS, GOPS, szkoły lub innych podobnych instytucji. Pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice korzystający z pomocy,
• korzystanie z innych form wsparcia w szkole. Pierwszeństwo mają uczestnicy, którzy nie korzystali z żadnej formy wsparcia lub korzystali z mniejszej ilości form wsparcia potwierdzone oświadczeniem w formularzu zgłoszeniowym,
• korzystanie z innych form wsparcia poza szkołą. Pierwszeństwo mają uczestnicy, którzy nie korzystają z żadnej formy wsparcia lub korzystali z mniejszej ilości form wsparcia potwierdzone oświadczeniem w formularzu zgłoszeniowym,
b. na zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne:
• średnia ocen uzyskana w ostatnim roku szkolnympotwierdzona przez wychowawcę klasy w formularzu zgłoszeniowym, od najniższej i w pierwszej kolejności kwalifikują się w niej uczniowie z najniższą oceną,
• kształcenie na poziomach i zawodach określonych w ogłoszeniu o rekrutacji dla każdej formy wsparcia,
• frekwencja na zajęciach lekcyjnych w semestrze poprzedzającym semestr wsparcia, potwierdzona w formularzu zgłoszeniowym przez wychowawcę klasy. Pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice z najwyższym wskaźnikiem frekwencji,
• w przypadku uczniów/uczennic klas pierwszych objętych wsparciem kryterium frekwencji zastępuje się kryterium oceny z zachowania. Pierwszeństwo mają uczestnicy z najwyższą oceną z zachowania,
• korzystanie z pomocy MOPS, GOPS, szkoły lub innych podobnych instytucji. Pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice korzystający z pomocy,
• korzystanie z innych form wsparcia w szkole. Pierwszeństwo mają uczestnicy, którzy nie korzystali z żadnej formy wsparcia lub korzystali z mniejszej ilości form wsparcia potwierdzone oświadczeniem w formularzu zgłoszeniowym,
• korzystanie z innych form wsparcia poza szkołą. Pierwszeństwo mają uczestnicy, którzy nie korzystają z żadnej formy wsparcia lub korzystali z mniejszej ilości form wsparcia potwierdzone oświadczeniem w formularzu zgłoszeniowym.
c. na zajęcia z języka obcego w biznesie
• pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice klas maturalnych,
• kształcenie na poziomach i zawodach określonych w ogłoszeniu o rekrutacji dla tej formy wsparcia,
• frekwencja na zajęciach lekcyjnych w semestrze poprzedzającym semestr wsparcia, potwierdzona w formularzu zgłoszeniowym przez wychowawcę klasy. Pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice z najwyższym wskaźnikiem frekwencji.,
• średnia ocen uzyskana w ostatnim roku szkolnympotwierdzona przez wychowawcę klasy w formularzu zgłoszeniowym, od najniższej i w pierwszej kolejności kwalifikują się w niej uczniowie z najniższą oceną,
• korzystanie z pomocy MOPS, GOPS, szkoły lub innych podobnych instytucji. Pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice korzystający z pomocy,
• korzystanie z innych form wsparcia w szkole. Pierwszeństwo mają uczestnicy, którzy nie korzystali z żadnej formy wsparcia lub korzystali z mniejszej ilości form wsparcia potwierdzone oświadczeniem w formularzu zgłoszeniowym,
• korzystanie z innych form wsparcia poza szkołą. Pierwszeństwo mają uczestnicy, którzy nie korzystają z żadnej formy wsparcia lub korzystali z mniejszej ilości form wsparcia.
d. na zajęcia z doradztwa zawodowego
• pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice klas maturalnych,
• kształcenie na poziomach i zawodach określonych w ogłoszeniu o rekrutacji dla każdej formy wsparcia,
• pierwszeństwo mają uczestnicy z rodzin dysfunkcyjnych potwierdzone przez wychowawcę lub pedagoga szkolnego,
• frekwencja na zajęciach lekcyjnych w semestrze poprzedzającym semestr wsparcia, potwierdzona w formularzu zgłoszeniowym przez wychowawcę klasy. Pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice z najwyższym wskaźnikiem frekwencji i najniższą liczą godzin nieusprawiedliwionych,
• w przypadku uczniów/uczennic klas pierwszych objętych wsparciem kryterium frekwencji zastępuje się kryterium oceny z zachowania. Pierwszeństwo mają uczestnicy z najwyższą oceną z zachowania,
• korzystanie z pomocy MOPS, GOPS, szkoły lub innych podobnych instytucji. Pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice korzystający z pomocy,
• korzystanie z innych form wsparcia w szkole. Pierwszeństwo mają uczestnicy, którzy nie korzystali z żadnej formy wsparcia lub korzystali z mniejszej ilości form wsparcia potwierdzone oświadczeniem w formularzu zgłoszeniowym,
• korzystanie z innych form wsparcia poza szkołą. Pierwszeństwo mają uczestnicy, którzy nie korzystają z żadnej formy wsparcia lub korzystali z mniejszej ilości form wsparcia.
e. wsparcie kształcenia modułowego
• kształcenie na poziomach i zawodach określonych w ogłoszeniu o rekrutacji dla każdej formy wsparcia.
f. na zajęcia kształtujące kompetencje psychospołeczne
• występowanie problemów komunikacyjnych potwierdzone przez pedagoga szkolnego,
• pierwszeństwo mają uczestnicy o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
z dysfunkcjami i niedostosowani społecznie potwierdzonymi przez wychowawcę lub pedagoga szkolnego w formularzu zgłoszeniowym,
• frekwencja na zajęciach lekcyjnych w semestrze poprzedzającym semestr wsparcia, potwierdzona w formularzu zgłoszeniowym przez wychowawcę klasy. Pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice z najwyższym wskaźnikiem frekwencji i najniższą liczą godzin nieusprawiedliwionych,
• w przypadku uczniów/uczennic klas pierwszych objętych wsparciem kryterium frekwencji zastępuje się kryterium oceny z zachowania. Pierwszeństwo mają uczestnicy z najwyższą oceną z zachowania,
• pierwszeństwo mają uczestnicy z rodzin dysfunkcyjnych potwierdzone przez wychowawcę lub pedagoga szkolnego,
• korzystanie z pomocy MOPS, GOPS, szkoły lub innych podobnych instytucji. Pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice korzystający z pomocy,
• korzystanie z innych form wsparcia w szkole. Pierwszeństwo mają uczestnicy, którzy nie korzystali z żadnej formy wsparcia lub korzystali z mniejszej ilości form wsparcia potwierdzone oświadczeniem w formularzu zgłoszeniowym,
• korzystanie z innych form wsparcia poza szkołą. Pierwszeństwo mają uczestnicy, którzy nie korzystają z żadnej formy wsparcia lub korzystali z mniejszej ilości form wsparcia.
5. Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie uczestniczą w formach wsparcia
o których mowa w § 2 ust. l regulaminu nieodpłatnie.
6. Informacje o terminie rekrutacji dostępne będą na tablicy ogłoszeń w siedzibie szkoły, na stronie internetowej szkoły, przekazywane będą w formie ustnej przez wychowawców klas.
7. O zakwalifikowaniu uczniów/uczennic do danej formy wsparcia decyduje Komisja Rekrutacyjna.
8. W wyniku decyzji Komisji Rekrutacyjnej powstaje protokół potwierdzający zakwalifikowanie uczniów/uczennic do danej formy wsparcia.
9. Uczniowie, którzy nie zostali zakwalifikowani do wybranych form wsparcia
z powodu braku miejsc, zostaną umieszczeni na liście rezerwowej.
10. Lista uczniów/uczennic zakwalifikowanych do poszczególnych form wsparcia oraz lista rezerwowa zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń w siedzibie szkoły.
11. W przypadku rezygnacji lub skreślenia uczestnika z listy osób zakwalifikowanych do Projektu jego miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej.
12. W przypadku małej liczby osób zainteresowanych uczestnictwem w poszczególnych formach wsparcia istnieje możliwość przedłużenia rekrutacji do 7dni po terminie pierwszej rekrutacji określonej w ogłoszeniu rekrutacyjnym.
12. W chwili rozpoczęcia pierwszej formy wsparcia każdy z uczniów/uczennic podpisuje:
• Deklarację uczestnictwa w projekcie - załącznik nr 2
• Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych - załącznik nr 3
• Zakres danych osobowych uczestników/uczestniczek biorących udział w projektach realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – załącznik nr 4
13. Zgłoszenie udziału w projekcie, Deklaracja uczestnictwa oraz pozostałe załączniki do regulaminu rekrutacji dostępne są w sekretariacie szkoły
14. Nadzór nad prawidłową rekrutacją sprawuje dyrektor szkoły.
§ 5
SKŁAD KOMISJI REKRUTACYJNEJ
1. W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
a. specjalista do spraw rekrutacji,
b. specjalista do spraw organizacji,
c. referent do spraw obsługi sekretariatu,
d. dyrektor szkoły albo osoba powołana lub wyznaczona przez dyrektora szkoły właściwa dla danej grupy wsparcia, której zadaniem jest wybór uczniów/uczennic uczestniczących w danej formie wsparcia: pedagog szkolny, nauczyciel przedmiotów dotyczących danej grupy wsparcia; ogólnokształcących lub zawodowych, kierownik szkolenia
2. Praca Komisji Rekrutacyjnej wymaga uczestnictwa minimum 3 osób.
§ 6
ZADANIA KOMISJI REKRUTACYJNEJ
1. Przygotowanie ogłoszenia o terminie rekrutacji i niniejszego Regulaminu.
2. Wybór uczestników/uczestniczek, którzy wezmą udział w Projekcie.
3. Zatwierdzenie listy uczestników/uczestniczek , którzy wezmą udział w Projekcie
4. Zatwierdzenie listy rezerwowej.
5. Sporządzenie protokołu z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej.
§ 7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
2. Realizator projektu zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie lub wprowadzenia dodatkowych postanowień.
3. W kwestiach nieokreślonych postanowieniami regulaminu prawo do podjęcia ostatecznej decyzji posiada dyrektor ZSP nr 2 im. ST. Staszica w Tomaszowie Mazowieckim. w porozumieniu ze specjalistą do spraw rekrutacji.
4. Regulamin obowiązuje w całym okresie realizacji projektu.
Tomaszów Mazowiecki, 1 października 2011 roku
Załączniki:
Załącznik nr 1 Formularz zgłoszeniowy
Załącznik nr 2 Deklaracja uczestnictwa w projekcie
Załącznik nr 3 Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie
danych osobowych
Załącznik nr 4 Zakres danych osobowych uczestników/uczestniczek biorących udział
w projektach realizowanych w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki
Załącznik nr 5 Karta oceny formalnej
Załącznik nr 6 Protokół potwierdzający zakwalifikowanie uczniów/uczennic do projektu
Załącznik nr 7 Lista uczestników/uczestniczek projektu
Załącznik nr 8 Lista rezerwowa uczniów/uczennic/uczennic
Załącznik nr 5 do Regulaminu rekrutacji uczestników/uczestniczek do projektu
„Szansa na przyszłość”
KARTA OCENY FORMALNEJ
kryteria |
Maksymalna liczba punktów |
Frekwencja na zajęciach szkolnych Poniżej 80% - 0 pkt 80% - 85% - 10 pkt 86% - 90% - 20 pkt Powyżej 90 % - 30 pkt |
30 |
Ocena z zachowania na świadectwie gimnazjalnym (uczniowie klas pierwszych)* poprawny – 5 pkt dobry – 10 pkt b. dobry – 20 pkt wzorowy – 30 pkt |
30* |
Motywacja do udziału w zajęciach niska - 10 pkt średnia – 20 pkt wysoka – 30 pkt |
30 |
Korzystanie z pomocy MOPS, szkoły lub innych podobnych instytucji |
15 |
Wyniki w nauce – średnia ocen Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe poniżej 3,5 – 0 pkt 3,5 – 3,99 – 5 pkt 4 – 4,49 - 10 pkt Powyżej 4,5 15 pkt
Zajęcia wyrównawcze poniżej 2 – 0 pkt 2-2,49 – 15 pkt 2,5 – 3 – 10 pkt powyżej 3 – 0 pkt |
15 |
Płeć K-10 |
10 |
Razem |
100 |
*opcjonalnie z frekwencją dla uczniów klas pierwszych
- 29 wyświetleń