Dodane przez ZSP2_admin - pon., 03/06/2013 - 21:47

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im St. Staszica  w Tomaszowie Mazowieckim znalazł się w grupie inicjującej Łódzkiej Sieci Kształcenia Modułowego. Należą do niej szkoły i instytucje rozwijające od wielu lat kształcenie formalne i poza formalne w systemie modułowym oraz posiadające udokumentowane doświadczenie w zakresie projektowania i wdrażania programów kształcenia o strukturze modułowej.

W dniu 18 marca 2013r. w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego miało miejsce spotkanie, w wyniku którego zapadła decyzja o powołaniu Łódzkiej Sieci Kształcenia Modułowego (ŁSKM).

W skład Rady Programowej zostały powołane następujące osoby:

  • Janusz Moos, Dyrektor ŁCDNiKP −  Przewodniczący Rady Programowej ŁSKM
  • Mariola Przybylska, Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Tomaszowie Mazowieckim − Wiceprzewodniczący Rady Programowej ŁSKM
  • Joanna Miller -Stępień, Dyrektor Łódzkiej Szkoły Mody Kosmetologii-Fryzjerstwa ANAGRA − Sekretarz Rady Programowej ŁSKM
  • Henryka Michalska, Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 9 w Łodzi − Członek Rady Programowej ŁSKM
  • Beata Rzeźnik, Wicedyrektor Zespołu  Szkół  Ponadgimnazjalnych  nr 5 w Łodzi − Członek Rady Programowej ŁSKM
  • Józef Kolat, Dyrektor Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych w Łodzi − Członek Rady Programowej ŁSKM

Łódzka Sieć Kształcenia Modułowego (ŁSKM) stanowi dobrowolne porozumienie instytucji działających na rzecz promocji i rozwoju modułowej koncepcji kształcenia zawodowego dla regionalnego rynku pracy na terenie województwa łódzkiego. Zapewni pomoc metodyczną, doradczą,  informacyjną, jak również świadczyć będzie usługi w zakresie projektowania, wdrażania oraz oceny jakości nowych rozwiązań programowych i organizacyjnych kształcenia modułowego w systemie szkolnej i pozaszkolnej edukacji zawodowej.

Inicjatorem utworzenia Regionalnej Łódzkiej Sieci Kształcenia Modułowego jest Dyrektor Łódzkiego Centrum  Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Janusz Moos – wiceprzewodniczący Ogólnopolskiej Sieci Kształcenia Modułowego..

1. CELE I ZAKRES DZIAŁALNOŚCI ŁSKM

1.1. Celem podstawowym działalności ŁSKM jest zwiększenie konkurencyjności szkół
i instytucji kształcących młodzież i osoby dorosłe ( w tym osoby bezrobotne) w regionie łódzkim poprzez rozwój modułowych ofert programowych, podniesienie jakości usług edukacyjnych oraz przygotowanie ich do integracji z Unią Europejską.

1.2. Uczestnictwo w ŁSKM jest dobrowolne i opierać powinno się na udokumentowanych doświadczeniach w zakresie opracowywania oraz wdrażania programów kształcenia
i szkolenia zawodowego o strukturze modułowej.

1.3. ŁSKM służy integracji środowisk i instytucji stosujących w praktyce koncepcję modułowych programów kształcenia i szkolenia zawodowego, w tym metodologię modułów umiejętności zawodowych (ILO-MES) oraz inne podejścia metodologiczne.

1.4. Podstawowe zadania ŁSKM są zbieżne z PSKM i obejmują:

  • Wymianę doświadczeń, programów i materiałów szkoleniowych, rozwiązań organizacyjnych, metodycznych oraz przykładów dobrych praktyk pomiędzy członkami ŁSKM;
  • Rozwój programów modułowych, odpowiadających standardom kwalifikacji zawodowych i zidentyfikowanych potrzebom, zgodnych z oczekiwaniami krajowego
    i europejskiego rynku pracy;
  • Rozwój systemu „środowiskowej akredytacji” modułowych programów nauczania oraz akredytacji instytucji edukacyjnych realizujących te programy w systemie edukacji szkolnej i pozaszkolnej;
  • Wprowadzenie certyfikatów w obrębie instytucji zrzeszonych w ŁSKM potwierdzających jakość kształcenia i szkolenia zawodowego realizowanego
    z wykorzystaniem podejścia modułowego;
  • Promocję informacji o instytucjach, programach , materiałach i ofertach szkoleniowych wykorzystujących podejście modułowe;
  • Wypracowanie systemu doskonalenia kadry dydaktycznej i organizatorów szkoleń modułowych w ramach ŁSKM w zakresie : diagnozowania potrzeb szkoleniowych, projektowania programów, pakietów edukacyjnych, nowoczesnych metod nauczania
    i uczenia się raz zapewnienia jakości usług edukacyjnych oraz z wykorzystaniem technologii e-learningu;
  • Współpracę z zagranicznymi organizacjami, wykorzystującymi koncepcję modułowych programów kształcenia i szkolenia zawodowego oraz włączenie się
    w sieć europejską  dostawców usług z tego zakresu;
  • Świadczenie usług w zakresie opracowywania, realizacji i ewaluacji programów kształcenia i szkolenia zawodowego o budowie modułowej oraz doskonalenie kompetencji kadry pedagogicznej z tym związane;
  • Promocję i upowszechnianie doświadczeń i „dobrych praktyk” instytucji edukacyjnych – członków ŁSKM – poprzez m.in.: organizację seminariów
    i konferencji, publikację artykułów w czasopismach krajowych i zagranicznych, sieci Internet oraz wydawanie własnych materiałów informacyjnych i metodycznych
  • Kreowanie wspólnych przedsięwzięć członków ŁSKM w tym: projektów pilotażowych , badawczych, innowacji, eksperymentów pedagogicznych, inicjatyw wydawniczych dotyczących kształcenia i szkolenia zawodowego, doskonalenia jakości usług edukacyjnych oraz edukacji przez całe życie;
  • Współpracę z pracodawcami, stowarzyszeniami zawodowymi, partnerami społecznymi w zakresie określenia potrzeb edukacyjnych  i tworzenia nowych ofert programowych w konwencji modułowej;
  • Formułowanie opinii w sprawach dotyczących rozwoju modułowej koncepcji kształcenia i szkolenia zawodowego w regionie łódzkim
  • Ścisłą współpracę we wszystkich obszarach działania z PSKM